Gå till innehåll

Mikrofon - HAMA


yucca

Recommended Posts

Hejsan!

 

Jag undrar om någon har erfarenhet av en sådan extern mikrofon (till videokamera) som HAMA RMZ-12? Den är ju mycket billig, så är det något att fundera på överhuvudtaget? Jag är alltså inte ute på jakt efter några riktiga proffs grejer, vill bara slippa kameraljudet, som tas upp i den inbyggda mic'en, som för övrigt är ganska dålig.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=yucca]...vill bara slippa kameraljudet, som tas upp i den inbyggda mic'en, som för övrigt är ganska dålig.[/citat]

Vill du få bort kameraljudet så är vilken mikrofon som helst bättre än den inbyggda. Så köp den tycker jag! :)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 månader senare...
Hejsan!

 

Jag undrar om någon har erfarenhet av en sådan extern mikrofon (till videokamera) som HAMA RMZ-12? Den är ju mycket billig, så är det något att fundera på överhuvudtaget? Jag är alltså inte ute på jakt efter några riktiga proffs grejer, vill bara slippa kameraljudet, som tas upp i den inbyggda mic'en, som för övrigt är ganska dålig.

 

Letar också efter en hyfsad mikrofon som inte gör plånboken tom, och denna verkar vara helt ok angående både kvalitet och pris.

Så du råkar inte veta var man kan köpa dessa?

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 månader senare...
Letar också efter en hyfsad mikrofon som inte gör plånboken tom, och denna verkar vara helt ok angående både kvalitet och pris.

"Så du råkar inte veta var man kan köpa dessa?"

 

Dom finns på http://www.scandinavianphoto.se , kostar väl omkring 400 ;- Har jag för mig ? Jag funderar själv på en.

Men jag vet inte, jag har nyss byggt en mikrofonbom på trädlöjden i skolan :D, Jag har hittat på en egen liten upphängning av Micen med gummisnoddar och strumpor :) Alltså så känns det som om man borde köpa en lite mer rejäl mic, tex. Rodes (Rödes?), jag ska även köpa en Panasonic Nv-Gs280 så då vill man ju ha bra tillbehör oxå !

 

http://www.kackel.net/filmer/mikrofonbom.wmv

 

//Stefan

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...