taktikal Postad 30 april 2006 Postad 30 april 2006 animationen är klar. men vissa partier ska gå långsammare och vissa stå helt still. Så jag vill synka ihop det med ljudet. jag vill kunna justera i animationen och lägga ljuden (ljud effekterna) på rätt ställe. Hur gör ni i samma situation. sitter ni i AE eller använder ni fler program. 0 Citera
Hagwall Postad 30 april 2006 Postad 30 april 2006 Hur har du gjort din animation? Har du gjort den i AE eller är det stop-motion där du har alla dina stillbilder som enskillda filer? 0 Citera
Anhool Postad 30 april 2006 Postad 30 april 2006 Vanligtvis så planerar du animationen efter ljudet. http://w3.tvi.cc.nm.us/~mrgraff/gpi/FPSCalc.html 0 Citera
taktikal Postad 30 april 2006 Författare Postad 30 april 2006 jag antar att der är en stopmotion som du beskriver det. Jag har byggt upp hela animationen i photoshop lager som jag sedan animerat. 0 Citera
Hagwall Postad 30 april 2006 Postad 30 april 2006 Om du nu har alla dinas frames för sig så lägger du bara ihop dem på timeline i tex. Premiere (du kan göra en förinställning att stillbilder ska ha en varaktighet på 1 eller 2 frames) Sen när de ligger där som enskillda klipp är det bara att dra ut eller ihop de frames du vill ha längre/kortare. 0 Citera
joli91 Postad 2 maj 2006 Postad 2 maj 2006 Kan nån beskriva hur "FPS Frames Per Second Tools fungerar" som han där ovan skrev om? 0 Citera
jmalmsten Postad 5 maj 2006 Postad 5 maj 2006 hmmm, kom ihåg något program som jag hittade förut där man kunde ladda in en ljudfil, ange fps, och spela upp/skrubba och få fram de exakta framesen för ljust det stället och föra över det till en exp-sheet... kommer dock inte ihåg vad det heter :S ska kolla runt lite... EDIT: det visade sig att jag hade den kvar på datorn... programmet heter Wavtracker och finns på denna hemsidan: http://www.visionquestimages.com/ Jag skulle nog köra på den gamla hederliga metoden, ljud först, synka sen. 0 Citera
joli91 Postad 21 maj 2006 Postad 21 maj 2006 [citat=jmalmsten]...och föra över det till en exp-sheet...[/citat] Hur gör man det? vad menar du? 0 Citera
jmalmsten Postad 31 maj 2006 Postad 31 maj 2006 exp-sheet, förkortning på exposure sheet, ett papper där man benar upp exakt vad vilka bildrutor innehåller i varje klipp. används flitigt vid ljudsynk, m.a.o. skriva av nuffrorna till papperet:D du vet, med blyertspenna eller bläck, det är valfritt :D förlåt för grekiskan i uttrycket, jag har nog bara läst för många böcker om animation och tänkte inte på att begreppet kanske inte var allmänt vedertaget... 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.