nox Postad 22 april 2006 Postad 22 april 2006 okej här är troligtvis en riktigt noobfråga.. men nån gång är vi ju alla nybörjare. Det är så att jag har just skaffat after effects för att jag vill få ut mer av mina amtörfilmer. Men när jag lägger in ett klipp för redigering och trycker på play för att kolla igenom klippet så spelas allt upp riktigt riktigt sakta. Nu har jag för mig att jag har hört att efter effects inte spelar upp i realtid men jag vet inte om det stämmer.. om annat så är det min dator (förövrigt väldigt snabb) eller så kan man kanske ändra på någon inställning för att få uppspelningen i en normal hastighet. Har kollat runt lite men kan inte hitta nån tråd som besvarar det här.. kanske är det för nybörjaraktigt och inte finns eller så har jag sökt fel. 0 Citera
Anhool Postad 22 april 2006 Postad 22 april 2006 Well, om ditt material är okomprimerat så är det ju inte så konstigt att det går segt när du spelar upp. Du kan köra en RAM-Preview tror jag att det heter så kan man se på det ordentligt men det tar en hel del ram. 0 Citera
nox Postad 23 april 2006 Författare Postad 23 april 2006 [citat=Anhool]Well, om ditt material är okomprimerat så är det ju inte så konstigt att det går segt när du spelar upp. Du kan köra en RAM-Preview tror jag att det heter så kan man se på det ordentligt men det tar en hel del ram.[/citat] Ram har jag så att det troligtvis räcker å blir över men hur kör man den där RAM-Preview: en? Sen så gör det dessamma om det jag lägger in är okomprimerat eller inte för det går sakta i vilket fall som helst.. men jag har märkt att efter jag har sett en sekvens sakta så bildas det ett grönt spår på timelinen. Spelar jag upp precis den sekvensen igen så går det i normal hastighet men ändrar jag något på videosnutten så försvinner det gröna och jag måste göra om allt igen. 0 Citera
Rogge Postad 23 april 2006 Postad 23 april 2006 [citat=nox]Nu har jag för mig att jag har hört att efter effects inte spelar upp i realtid men jag vet inte om det stämmer..[/citat] Du hörde rätt! 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 23 april 2006 Postad 23 april 2006 När du kör preview sådär som du beskriver och ett grönt spår visas, renderar du ditt projekt. AE fungerar inte som de flesta andra redigeringsprogram, alltså spelar upp från grundmaterialet, utan klippet måste skapas i ram-minnet för att sedan kunna spelas upp i realtid. Desto mindre effekter, desto snabbare går det för AE att rendera. Du kan också välja att rendera i olika upplösningar för att det ska gå snabbare. Dessa inställningar finns i previewfönstret. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.