Jump to content

dropped frames premiere pro

pekivan
 Share

Recommended Posts

Tjena...

Jag har använt mig av premiere pro ett tag nu och det har fungerat bra. för en vecka sen köpte jag en ny hd och installerade om xp och premiere. När jag nu ska föra över mitt material från dv kameran via firewire och capture funktionen så funkar det inte så bra. jag får hela tiden felet "dropped frames during capture". programmet tappar flera bilder per sekund. vad kan detta bero på?? jag har defragmenterat båda mina hårddiskar och prövat att lägga materialet på båda hårddiskarna. inget fungerar.

det går också segt att redigera filer som jag importerar direkt från hd:n. finns det någon inställning som är fel?

jag har en pentium 4 3.0Ghz 1024ram och radeon 9800 pro 128mb. så det kan ju inte vara datorn som är seg.

tillägg: i och med att jag installerade om xp så var jag ju tvungen att installera om drivrutinerna till grafikkortet. dessa är dom senaste från Catalyst!!

[citat=Munthe]Vad är det för hårddisk och hur har du formaterat den?[/citat]

Jag använder en samsung 160gb 7200rpm med 8mb cache. har formaterat den med NTFS och har en partition på den.

det flummiga är att samma problem uppstår är jag använder min gamla som jag tidigare använde när jag redigerade.

har prövat att köra in materialet på båda partitionerna plus min gamla hd. får samma resultat.

• 1 year later...

jag har nu samma problem här. Ska föra över från en dv pal till premiere pro 1.5

Förstod mycket lite av hårddiskpratet ovan, allt jag vet är att den inte är extern (C: alltså)

Kan någon hjälpa mej med vad jag behöver göra och framförallt då hur jag ska göra det?

Finns detta problem med senare versioner av premiere? Om man då utgår från att

både sladden och porten är ok.