Jonipoon Postad 29 mars 2006 Postad 29 mars 2006 Jag har testat att göra korta filmsekvenser till min StarWars-fanfilm, t ex en med TIE-fighters som flyger ut från en stjärnkryssares öppning. Problemet är att jag inte är sååå expert på detta 3dprogrammet. När TIE-skeppen åkt nästan till slutet av sekvensen så saktar dem farten!? Hur ska man göra för att få dem hålla samma fart till slutet, hjälp mig. 0 Citera
McWolfe Postad 29 mars 2006 Postad 29 mars 2006 [citat=Jonipoon]Jag har testat att göra korta filmsekvenser till min StarWars-fanfilm, t ex en med TIE-fighters som flyger ut från en stjärnkryssares öppning. Problemet är att jag inte är sååå expert på detta 3dprogrammet. När TIE-skeppen åkt nästan till slutet av sekvensen så saktar dem farten!? Hur ska man göra för att få dem hålla samma fart till slutet, hjälp mig.[/citat] Jag antar att du har keyframat från punkt 1 till punkt 2. Vad de flesta 3d-program gör i det läget är att sätta det så att det blir mjuk inbromsning och mjuk start. Det du gör efter det är att gå in i grafeditorn och sätta tangenterna för varje keyframe till att vara linjära. Alternativt kan du ändra lutningen på kurvornas tangenter själv för att få ett tvärare, men inte helt abrupt stopp. McWolfe 0 Citera
Jonipoon Postad 30 mars 2006 Författare Postad 30 mars 2006 Okej, ska pröva det då. Om jag behöver mer hjälp säger jag till. :) 0 Citera
69eyes Postad 5 april 2006 Postad 5 april 2006 kolla in animate.se där kanske du kan få mera hjälp om du håller på med 3ds max 0 Citera
McWolfe Postad 9 april 2006 Postad 9 april 2006 Det är ju autodesk som publicerar 3dsmax, så tipset är att gå in på deras hemsida. McWolfe 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.