viktim Postad 28 mars 2006 Postad 28 mars 2006 Hej, min kompis,kompis undrar vad som händer om man typ laddar ner ett redigeringsprogram och sedan gör en film i det, och sedan publicera den? 0 Citera
Djungelsmurfen Postad 28 mars 2006 Postad 28 mars 2006 Är det ett freeware-program så händer troligen inget annat än att ni kanske får lite kritik på filmen, men om det är en piratkopia av nått redigeringsprogram så kan det ju gå lite värre (om nån får reda på det) Jag vet inte exakt vad som skulle hända om man blir påkommen, men man kan ju säkert få problem i alla fall. 0 Citera
Djungelsmurfen Postad 28 mars 2006 Postad 28 mars 2006 [citat=MASSA]din kompis kompis och du hamnar i fängelse[/citat] Varför skulle han hamna i fängelse för att nån kompis, kompis har brutit mot lagen? :l 0 Citera
Munthe Postad 28 mars 2006 Postad 28 mars 2006 [citat=Djungelsmurfen]Är det ett freeware-program så händer troligen inget annat än att ni kanske får lite kritik på filmen, men om det är en piratkopia av nått redigeringsprogram så kan det ju gå lite värre (om nån får reda på det) Jag vet inte exakt vad som skulle hända om man blir påkommen, men man kan ju säkert få problem i alla fall.[/citat] Varför skulle han få kritik för att filmen är gjord med gratis programvara? Jag känner inte till något DV-redigeringsprogram som försämrar bildkvalitét (varken kommersiellt eller gratis) och ur en rent artistisk aspekt så sitter inte ett skit i själva programmet. En duktig klippare kan klippa med vad som helst och ändå skapa spännande och starka berättelser. Sedan brukar det ju i längden vara så att duktiga klippare gärna vill jobba med minimalt strulig programvara för att kunna ägna sig åt hantverket ostörd. Därför använder de flesta Avid, FCP och PPro och betalar för det. 0 Citera
Djungelsmurfen Postad 28 mars 2006 Postad 28 mars 2006 [citat=Munthe][citat=Djungelsmurfen]Är det ett freeware-program så händer troligen inget annat än att ni kanske får lite kritik på filmen, men om det är en piratkopia av nått redigeringsprogram så kan det ju gå lite värre (om nån får reda på det) Jag vet inte exakt vad som skulle hända om man blir påkommen, men man kan ju säkert få problem i alla fall.[/citat] Varför skulle han få kritik för att filmen är gjord med gratis programvara?[/citat] Jag menade bara att han skulle kunna fortsätta klippa filmer utan problem, och ta emot lite vanlig kritik på filmen, som om han gjort det med vilket program som helst. 0 Citera
Ivan Postad 28 mars 2006 Postad 28 mars 2006 [citat=Munthe][citat=Djungelsmurfen]Är det ett freeware-program så händer troligen inget annat än att ni kanske får lite kritik på filmen, men om det är en piratkopia av nått redigeringsprogram så kan det ju gå lite värre (om nån får reda på det) Jag vet inte exakt vad som skulle hända om man blir påkommen, men man kan ju säkert få problem i alla fall.[/citat] Varför skulle han få kritik för att filmen är gjord med gratis programvara? Jag känner inte till något DV-redigeringsprogram som försämrar bildkvalitét (varken kommersiellt eller gratis) och ur en rent artistisk aspekt så sitter inte ett skit i själva programmet. En duktig klippare kan klippa med vad som helst och ändå skapa spännande och starka berättelser. Sedan brukar det ju i längden vara så att duktiga klippare gärna vill jobba med minimalt strulig programvara för att kunna ägna sig åt hantverket ostörd. Därför använder de flesta Avid, FCP och PPro och betalar för det.[/citat] Varför skulle man få kritik för att ha gjort redigeringen i ett piratkopierat program...."En duktig klippare kan klippa med vad som helst " 0 Citera
Munthe Postad 28 mars 2006 Postad 28 mars 2006 Känns som den här tråden förvandlades till VM i missförstånd ganska snabbt. :) 0 Citera
Klepoth Postad 28 mars 2006 Postad 28 mars 2006 [citat=Munthe]Känns som den här tråden förvandlades till VM i missförstånd ganska snabbt. :)[/citat] Men missförstånden är ju det som gör sådana här trådar roliga! :) I alla fall om jag inte själv är offer för dom... ;) 0 Citera
Headman Postad 31 mars 2006 Postad 31 mars 2006 men hur skulle nån få reda på att man har ett program som är pirat kopierat? det syns inte direkt på filmen. 0 Citera
Film smurfen Postad 2 april 2006 Postad 2 april 2006 %2$s skrev: men hur skulle nån få reda på att man har ett program som är pirat kopierat? det syns inte direkt på filmen. Jag undrar också det. 0 Citera
Film smurfen Postad 2 april 2006 Postad 2 april 2006 Kanske syns på bilden eller så scannar dom väl det. 0 Citera
Ivan Postad 3 april 2006 Postad 3 april 2006 Nej det syns nog inte på bilden och så mycket som jag vet så kan man inte "scanna" utan det är mer ifall någon uppger att man jobbat med en kopia av programmet. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.