Jump to content

En fråga om redigeringsprogram

viktim
 Share

Recommended Posts

Är det ett freeware-program så händer troligen inget annat än att ni kanske får lite kritik på filmen, men om det är en piratkopia av nått redigeringsprogram så kan det ju gå lite värre (om nån får reda på det)

Jag vet inte exakt vad som skulle hända om man blir påkommen, men man kan ju säkert få problem i alla fall.

[citat=Djungelsmurfen]Är det ett freeware-program så händer troligen inget annat än att ni kanske får lite kritik på filmen, men om det är en piratkopia av nått redigeringsprogram så kan det ju gå lite värre (om nån får reda på det)

Jag vet inte exakt vad som skulle hända om man blir påkommen, men man kan ju säkert få problem i alla fall.[/citat]

Varför skulle han få kritik för att filmen är gjord med gratis programvara? Jag känner inte till något DV-redigeringsprogram som försämrar bildkvalitét (varken kommersiellt eller gratis) och ur en rent artistisk aspekt så sitter inte ett skit i själva programmet. En duktig klippare kan klippa med vad som helst och ändå skapa spännande och starka berättelser.

Sedan brukar det ju i längden vara så att duktiga klippare gärna vill jobba med minimalt strulig programvara för att kunna ägna sig åt hantverket ostörd. Därför använder de flesta Avid, FCP och PPro och betalar för det.

[citat=Munthe][citat=Djungelsmurfen]Är det ett freeware-program så händer troligen inget annat än att ni kanske får lite kritik på filmen, men om det är en piratkopia av nått redigeringsprogram så kan det ju gå lite värre (om nån får reda på det)

Jag vet inte exakt vad som skulle hända om man blir påkommen, men man kan ju säkert få problem i alla fall.[/citat]

Varför skulle han få kritik för att filmen är gjord med gratis programvara?[/citat]

Jag menade bara att han skulle kunna fortsätta klippa filmer utan problem, och ta emot lite vanlig kritik på filmen, som om han gjort det med vilket program som helst.

[citat=Munthe][citat=Djungelsmurfen]Är det ett freeware-program så händer troligen inget annat än att ni kanske får lite kritik på filmen, men om det är en piratkopia av nått redigeringsprogram så kan det ju gå lite värre (om nån får reda på det)

Varför skulle han få kritik för att filmen är gjord med gratis programvara? Jag känner inte till något DV-redigeringsprogram som försämrar bildkvalitét (varken kommersiellt eller gratis) och ur en rent artistisk aspekt så sitter inte ett skit i själva programmet. En duktig klippare kan klippa med vad som helst och ändå skapa spännande och starka berättelser.

Sedan brukar det ju i längden vara så att duktiga klippare gärna vill jobba med minimalt strulig programvara för att kunna ägna sig åt hantverket ostörd. Därför använder de flesta Avid, FCP och PPro och betalar för det.[/citat]

Varför skulle man få kritik för att ha gjort redigeringen i ett piratkopierat program...."En duktig klippare kan klippa med vad som helst "