Gå till innehåll

Baskurs i Film DI


Jodokast

Recommended Posts

Grattis! Ja, vad är vi 5-6st av 16. Än så länge är jag enda tjejen, eller? En kompis kom också in men hon valde ett andra år på Molkom så jag hoppas jag valt rätt?! Kan ni inte berätta vad ni gjort, gör å vill syssla med? Det enda jag vet om oss är att vi är från 19-26 år. = )

Länk till kommentar
Share on other sites

Kul att höra av så många blivande klasskamrater :D

Lär bli riktigt kul den där terminen... Någon som hört något om kursen, typ snackat med nån som gått den tidigare?

Vad har ni för favoritinriktning inom filmens värld? Själv gillar jag verkligen att klippa riktigt mycke och egentligen all typ av postproduktion inkl. ljud. Är lite nervös för alla manusövningar vi väl kommer syssla med, suger verkligen på manusarbete, är väl iofs bra att gå en kurs som innefattar det då :P

För att berätta lite om mig själv så har jag sysslat lite med video sen typ 1an i gymnasiet. Jag har inte gjort många seriösa projekt, men ett antal riktigt risiga kortfilmer. Jag kom in med en musikvideo jag gjorde i trean i gymnasiet (2 år sen) :D Förutom film lyssnar jag väldigt gärna på bra musik eller så gör jag nått meningslöst framför datorn. Just nu i sommar är det diskning som gäller, jobbar för tillfället som diskare på en restaurang på västkusten. Har lite funderingar på ett videoprojekt innefattande en jätte här i sommar :D...får se hur det blir med det.

Till vardags bor jag i stockholm (huddinge).

 

Hade gott alla filmare!

Länk till kommentar
Share on other sites

ZingoLazer: Som kursen är utformad så är det första gången den hålls på DI. Såvitt jag vet har DI inte haft en "allmän" kurs i så stor omfattning därman inte inriktar sig mot ett specifikt yrke tidigare.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Ja, då är vi två! En kompis till mig kom oxå in men hon valde en annan utbildning så annars hade vi vart tre. Men det dyker nog upp nåra till! I alla fall, Du får jätte jätte gärna fråga runt om det här med boende. Jag har ett studentrum i en korridor men jag letar ändå för det här med gemensam städning funkar bara inte! Köket är bara en sån jäkla mess! Enda fördelen är att man kanske kan spara in pengar på mat för varje gång man går in tappar man aptiten. Vi ses imorrn!!!!

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 5 månader senare...
  • 3 år senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...