Gå till innehåll

287 meg film!!!


ralle_e

Recommended Posts

Hej, har en film jag skulle vilja lägga upp på nätet; 287 mb, ca 38 min.

Vid redigeringen av filmen tog vi med vanlig musik från kända och mindre kända artister. Har även columbia pictures -loggan med i början lite skämtsamt. Får jag lägga upp min film iaf??? Orkar verkligen inte redigera om den här filmen, är ca 4 år sedan vi gjorde den.. Och om det går bra att lägga upp, vart lägger jag upp 287 meg??? Får inte ner den i storlek mycket mer.. den är i wmv format nu! Tack!

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=ralle_e]Hej, har en film jag skulle vilja lägga upp på nätet; 287 mb, ca 38 min.

Vid redigeringen av filmen tog vi med vanlig musik från kända och mindre kända artister. Har även columbia pictures -loggan med i början lite skämtsamt. Får jag lägga upp min film iaf??? Orkar verkligen inte redigera om den här filmen, är ca 4 år sedan vi gjorde den.. Och om det går bra att lägga upp, vart lägger jag upp 287 meg??? Får inte ner den i storlek mycket mer.. den är i wmv format nu! Tack![/citat]

 

Hej Ralle! Nej du kan inte lägga upp den, då det är Copyright på både låtar och loggor... om du lägger upp den finns det en chans att artisterna och Columbia hör av sig... Och det blir då inte för att säga hej!

Länk till kommentar
Share on other sites

hehe ok givetvis... fick bort columbia loggan, så nu är det bara några låtar som det är copyright på antar jag.. är inte några vidare kända... nån gammal massive attack och nån från metal gear 2. kan alltså inte lägga upp den ??? är ju inte i syfte att tjäna pengar direkt..

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har förstått att många har inte riktigt förstådd vidden att publicera på internet. Internet har mycket större spridining än man kan föreställa sig. Internet har potentiell mångmiljonpublik. Jag skulle tro att det är lindrigare upphovsrättsbrott att hyra filmstaden där man bor, bjuda in hela skolan, arbetsplatsen, vänskapskretsen och visa din film. Då när föreställningen är slut, har brottet upphört och man kan räkna in hur stor spridningen är (hur många som sett filmen). Det som en gång hamnat på internet kommer aldrig att upphöra existera, kommer aldrig upphöra ha publik, och kommer ha snudd oändlig mängd publik. Det är upphovsrättinnehavarna mycket medvetna om och agerar antagligen därefter.

 

Jag har också sett tex på fotosidor där amatörfotografer finner sina foton på företags internetsidor utan att de betalt och fotograferna vinner så gott som ALLTID.

 

Jag har faktiskt funderat på det, om man skall bli fotograf, och plåta en del rätt skyssta bilder, och ha dem på photobucket, och sen bevaka internet utav bara tusan. Alltid är det nån som stjäl bilderna. Man skulle kunna göra en bra hacka på det.

Länk till kommentar
Share on other sites

Alltid när jag tar ett foto sätter jag ut en genomskinlig text på bilden som det brukar stå "taget av Tobbe i Strömstad, rör ej" eller något sånt. Men jag vet inte om jag ska slänga ut bilderna på nätet. Men det är ju klart, Om jag ska slänga ut dom på nätet så sitter den genomskilniga texten där.

 

Annars är det ju inga problem. Förutom när folk påstår att dom har tagit fotografierna.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...