Jump to content

Ska man slå in?

yooonis
 Share

Recommended Posts

Har hittat den mycket goda kameran Canon Xl1-s begagnad på nätet för 11 000:- med xlr-tillbehör, batterier och allt. Kameran finns i Sverige dessutom. Ägaren skriver att den är i princip "fabriks-skick" och att den är nyligen tvättad och "kalibrerad" av en Canon tekniker med original kvitto och garanti.

För mig låter det som ett köp som nästan är för bra för att vara sant.

Ska man slå till? Vad tycker ni?

Med vänliga hälsningar

Yonis

[citat=lilla_farbrorn]11 papp för Xl1-s kamera i nyskick? Ja, men åk och kolla, den kostar ju typ 30 ny.

..Ska man slå in? :o[/citat]

Säger ju de, om det inte fortfarande e en toppenkamera så var den iaf det förut, hur mkt har kameratekniken ändrats så att den ska ha blitt så uråldrad/dålig? Den ligger dock i norrland, bor i Göteborgs-området. Dessutom ligger den på auktion som går ut imorrn.

PS: skulle skriva "ska man slå till" som råka bli "in" vette*** hur...

Tack för svaren!

[citat=lilla_farbrorn]Alltså, det där med att dv påstås vara ute om några år tror jag inte på personligen och kvalitén på kameran är fortfarande mycket bra. 11 papp är överkomligt om verkligen vill ha en egen kamera.[/citat]

Jag har sett klipp från en sony pd150 och jag vet faktiskt nästan inget om den, men det såg snyggt ut och jag kan föreställa mig att det inte är alldeles för mycket skillnad mellan den och Canon Xl1-s.

Ja tycker att HD verkar väldigt instabilt, otryggt och dyrt. DV leverar, lätt och billigt. Har man bara en bra DV kamera så kan man ju verkligen få till det!

Ja än så länge så känner ja för att slå till

Jag har en canon XL-1 och jag gillar bilden mer på den än Sony PD-150..

Se så har jag filmat en hel del med Panasonics DVX-100A och jag tycker att Canon XL-1 är fortfarande en jäkligt bra kamera..i vissa sammanhang bättre än DVXn en av de bästa kameror som du kan få som är MiniDV fortfarande.

11.000:- är ett klipp.

vartifrån kom denna jämförelse? Mellan pd150 å xl1s? Jobbar ju själv i en pd150 och tycker att den funkar utmärkt, enda problemet jag har med den är att den ratar banden ibland, men det är bara att ta ur och sätta i igen. Bilden kan jag dock inte jämföra med annat än xl1s och de är likvärdiga.

[citat=lilla_farbrorn]vartifrån kom denna jämförelse? Mellan pd150 å xl1s? Jobbar ju själv i en pd150 och tycker att den funkar utmärkt, enda problemet jag har med den är att den ratar banden ibland, men det är bara att ta ur och sätta i igen. Bilden kan jag dock inte jämföra med annat än xl1s och de är likvärdiga.[/citat]

Dom är säkert likvärdiga kameror, som jag sa förut så gjorde ja en jämförelse mest baserad på en hypotes, ja lät det köpet gå i stöpet,

är i stället på g att inhandla mig en ny, oskadad xl2 för 17k, det är väl ett ännu bättre deal?

:D

//yonis

[citat=Eraserhead]Jag har en canon XL-1 och jag gillar bilden mer på den än Sony PD-150..

Se så har jag filmat en hel del med Panasonics DVX-100A och jag tycker att Canon XL-1 är fortfarande en jäkligt bra kamera..i vissa sammanhang bättre än DVXn en av de bästa kameror som du kan få som är MiniDV fortfarande.

11.000:- är ett klipp.[/citat]

Jag såg tidigare att du ska sälja dina kameror i vår och byta upp dig till HVX200. En kompis till mig är ute efter en kamera i den klassen. Har du DVX100:an kvar?