Åke Posted October 20, 2003 Posted October 20, 2003 Hej! Vi är tre personer som ska göra en monster film och i den så ska monstret bita tex en person i nacken så att en bit kommer bort från han. Hur gör man detta? Sen så ska jag göra en annan film där flera dör på olika sätt och jag vet inte hur man gör. De mord är att en ska få ett vast och långt föremål genom testiklar och ur ryggen. Sen så det klassiska en kniv genom magen. Sen så ska vi skära strupen på en. Blir väldig glad om ni kan hjälpa mig med något av detta :) Tack och hej 0 Quote
editART Posted October 22, 2003 Posted October 22, 2003 eller en riktigt vass kniv och en villig skådespelare. Det är ju inga direkt lätta grejer du ger dig in på. Det finns en anledning till att så många skräckfilmer är så mörka och diffusa, helt enkelt för att specialeffekterna är skitdåliga och man vill dölja så mycket som möjligt av dem med slem och blod. Kan ju alltid köra på köttbiten. Köper helt enkelt en bit gris(död) med skinn och går loss på med kniven. Gris har ju som vi alla vet liknande fysikaliska egenskaper som människor, borde se OK ut!? Vet ej men latex är väl ganska kostsamt, svårt att forma om man inte är van! ha de 0 Quote
Cruzito Posted October 23, 2003 Posted October 23, 2003 Håller med, editArt. Latex kräver nog lite kunskaper inom området. Som jag har förstått gör det iallafall det. 0 Quote
Åke Posted October 23, 2003 Author Posted October 23, 2003 Tack. Ska grejsa lite runt nu och se hur det går. 0 Quote
Quentrix Posted October 23, 2003 Posted October 23, 2003 gå in på www.monstermakers.com där kan du köpa en bok som heter mask makers handbook med den gör du lätt en mask eller annat. Den kostar bara ca. 100 kr om du tar internet versionen (slippa frakt från USA) 0 Quote
schönis Posted October 24, 2003 Posted October 24, 2003 Latex är riktigt krångligt.... lär dig det noggrant först innan du börjar för det kostar en del 0 Quote
FOLOF Posted January 16, 2004 Posted January 16, 2004 Hej skulle bara nämna: att om man använder rått gris kött och blod, se då inte till att svälja nått av de, inte så trevligt, kan få najsa sjukdomar mm.. men det visste la ni redan.. 0 Quote
lilla_farbrorn Posted January 17, 2004 Posted January 17, 2004 fy fan.. svälja.. jag skulle inte ens gå nära råa grisdelar eller blodet... det lär ju stinka nåt förjäkligt.. jag håller mig till fejkblod.. ska man göra köttslamsor är det väl bara att ta nån ljus skinka eller nåt och dränka i ketchup. Det lär väl ändå inte synas så bra. 0 Quote
Recommended Posts