Gå till innehåll

Run Like Hell


Elion

Recommended Posts

Det är manuset är enormt komplicerat, visuellt sätt kan den här filmen bli grym men när jag att omvandla scener utan dialog där rörelser, gester och sinnestämmning har sån enormt betydelse blir det nästan intill en omöjlighet att kunna skriva om det.

 

Manuset är långt från klart, men jag stannar upp och ber om hjälp efter som jag kommer inte längre på scener där man kan använda konceptet i fler scener utan att tillföra en direkt dialog och fortfarande ha den höga hastigheten som filmen kräver.

 

I alla fall, vad kan jag göra för att behålla det höga tempot?

Vad kan jag göra för att skapa den väldigt påtryckade atmosfären.

 

Och en mer advancerad fråga;

 

Vad kan jag göra för att fortsätta själva konceptet utan att avslöja mer än vad jag redan har gjort?

 

Tackar för hjälp

Länk till kommentar
Share on other sites

Riktigt lovande start som ställer massor av frågor, som man, självklart, vill få svar på fortsättningsvis. Fortsätter du i detta tempo, utan att man får reda på mer, kommer dock intresset försvinna. Omöjligt att ge dig förslag utan att veta mer om dina tankar kring detta, men jag blev onekligen fångad och vill gärna veta mer. Får lite Memento-känsla när jag läser.

 

/H

Länk till kommentar
Share on other sites

Där är lite stavningsfel och du missar att skriva att tonåringen på slutar först tar av hörlurarna innan han tar på dem igen.

Absolut inte detta som är viktigt klart - i övrigt så var alltihop väldigt bra skrivet tyckte jag. Det var ortroligt lättläst och man får den här känslan av snabbhet. Tyckte dock att där va lite väl många meningar av typen "Vänta, är det inte...?" Om det går att få lite mer variation på detta så hade det varit super. Detta är nog inte så lätt att skriva ner det så bra. Lättare när man väl filmar att få de olika karaktärerna att visa att de känner igen honom (Chris) med kroppsspråk istället för ord för att få fram variationen. Hoppas du förstår vad jag menar =)

Länk till kommentar
Share on other sites

"Tyckte dock att där va lite väl många meningar av typen "Vänta, är det inte...?" Om det går att få lite mer variation på detta så hade det varit super. Detta är nog inte så lätt att skriva ner det så bra."

 

Det är exakt det jag söker efter, jag vet inte rikigt hur man ska göra utan att avslöja namn och platser, och allt sånt ska ju komma på slutet.

 

Och det känns lite väl uppenbart att försöka vrida den meningen "Vänta, är det inte" till något annat som låter olikt med betyder samma sak.

 

Så, jag vet faktiskt inte.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Elion]"Tyckte dock att där va lite väl många meningar av typen "Vänta, är det inte...?" Om det går att få lite mer variation på detta så hade det varit super. Detta är nog inte så lätt att skriva ner det så bra."

 

Det är exakt det jag söker efter, jag vet inte rikigt hur man ska göra utan att avslöja namn och platser, och allt sånt ska ju komma på slutet.

 

Och det känns lite väl uppenbart att försöka vrida den meningen "Vänta, är det inte" till något annat som låter olikt med betyder samma sak.

 

Så, jag vet faktiskt inte.[/citat]

 

Kommer ja på nåt förslag så säger jag till =)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

hmm, de e lite dumt att börja skriva ett manus utan en treatment... treatmentet som du bör göra beskriver allt viser etc..

Treatmentet gör du för att kolla så att allt funkar så att du har logic i din historia etc... om du börjar skriva ett manus före du har de, så kommer du troligt vis att få problem med historian.. och fastna..

med andra ord du måste veta hur de ska sluta och ja hela historian.. de kan inte finnas oklarheter.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...