R.R Studio Postad 22 februari 2006 Postad 22 februari 2006 Jag var lite osäker på i vilket ämne denna fråga egentligen hör till...:)...men eftersom det ändå andlar om en arri så tänkte jag posta det i filmteknik.... http://www.arri.com/entry/products.htm -> Camera -> Camera -> högst uppe på sidan.... är det någon som använt denna kamera....det låter tjusigt att filma "digitalt" med en arri....:)...jag har inte hittat denna modell för uthyrning/investering....vet ngon vad priset för en sådan kamera är??, och finns det andra 35 format digital cameras..?? 0 Citera
R.R Studio Postad 22 februari 2006 Författare Postad 22 februari 2006 efter ett par minuters tänketid så insåg jag att denna tråd kanske borde vara i video teknink....kan någon kanske flytta den??....:D 0 Citera
alpha60 Postad 22 februari 2006 Postad 22 februari 2006 Den finns mig veterligen bara som prototyp i ett par exemplar än så länge och har varit ute för testning på utvalda reklamfilmsjobb o dyl. Jag tror att Arri följt Panavisions exempel och bara leasar sin utrustning till uthyrningfirmor. Det går inte att köpa alltså. Men skulle jag gissa på prislapp skulle den hamna runt 1,5-2 miljoner. Närmsta konkurrenten Panavision Genesis kostar $3000/dygn att hyra i USA. /Fredrik 0 Citera
R.R Studio Postad 22 februari 2006 Författare Postad 22 februari 2006 mm....ja tänkte väl det....:)...konstigt att det inte finns mera av dessa kameror på marknaden.... 0 Citera
mattsand Postad 22 februari 2006 Postad 22 februari 2006 kinettan är väl ungefär samma sak men den är fortfarande bara en myt flera år efter att den annonserades. det fina är att den bara ska kosta $60 000 och att den går att switcha objektivgänga på så att man slipper köpa pl-gluggar för en miljon. just nu sägs det "mitten på 2006". /mattias 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 22 februari 2006 Postad 22 februari 2006 en gratislektion i webhantering: för att få fram direktlänken högerklickar man på länken och väljer "Öppna i nytt fönster.." eller motsvarande mening på engelska. http://www.arri.com/prod/cam/d_20/d_20.htm Mycket nöje med dina nya kunskaper! 0 Citera
wääuu Postad 22 februari 2006 Postad 22 februari 2006 eller i firefox så trycker man ner skrollhjulet på länken och får den i en ny flik! tack för lektionen farbror! och grattis till er alla! Edit: förlåt OT men det där ser ju sjysst ut, lite tungt för plånboken bara, men fint, jag har tänkt länge på det, det kan väl inte vara så dyrt att göra en semiproffskamera med fullformats CCD (35mm) det finns ju amatör-digital-systemkameror med så stor ccd så... eller? 0 Citera
alpha60 Postad 7 mars 2006 Postad 7 mars 2006 I senaste TM stod hyrpriset för Arri D20 från London: £1500/dygn för kamera + hdcam sr-bandare exkl. optik. Tredagars vecka. /Fredrik 0 Citera
Erik Nordlund Postad 15 mars 2006 Postad 15 mars 2006 [citat=alpha60]I senaste TM stod hyrpriset för Arri D20 från London: £1500/dygn för kamera + hdcam sr-bandare exkl. optik. Tredagars vecka. /Fredrik[/citat] Jätteintressant artikel för övrigt. Tyvärr verkar ingen av uthyrarna i Sverige gjort någon satsning åt det här hållet ännu. 0 Citera
R.R Studio Postad 16 mars 2006 Författare Postad 16 mars 2006 hmm.....skulle vara inressant att få testa lite sådan teknik.....hur det fungerar och så.... 0 Citera
Monochromic Postad 16 mars 2006 Postad 16 mars 2006 [citat=wääuu]det kan väl inte vara så dyrt att göra en semiproffskamera med fullformats CCD (35mm) det finns ju amatör-digital-systemkameror med så stor ccd så... eller?[/citat] Inte direkt, man får ge en hel del med pengar för att få en digtal systemkamera med fullstor sensor. Canon släppte iofs nyligen Eos 5D med fullstor sensor för "bara" 30.000 spänn ungefär, men jag vet inte om jag skulle kalla det en amatörkamera. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.