Jump to content

Exportering

Film smurfen
 Share

Recommended Posts

Kom igen nu! Tänk lite innan du ställer frågor. -"Hej, jag har problem. Varför då?". Vet inte hur många såna värdelösa frågor det skapats trådar av. Jäkligt lätt att svara på då. "Voodoofilm" skulle ju kunna betyda att vi alla är häxdoktorer som kan läsa tankar men...tyvärr är det inte så.

[citat=Munthe]... Vet inte hur många såna värdelösa frågor det skapats trådar av.[/citat]

Och alltför ofta när jag kommer in i forumet och trycker på dagens inlägg så ser rubrikerna ut som:

Hur får jag filmlook?

Jag vill ha filmlook.

Få DV att se ut som film.

Skärpedjup

Hur får jag kort skärpedjup?

Fungerande 35 mm adapter.

lasersvärd

Starwars lasersvärd

lasersvärd tutorial

Dvs det slumpar sig så att ofta är alla samma ämnen uppe samtidigt. Då är det lätt att undra om man brytt sig om att titta innan man frågar. Nu är kanske inte just denna fråga så, men...

[citat=Film smurfen]Hejsan, när jag exporterar en film som tar ung 170 kb så blir den exporterade filmen 633 mb. Jag fattar inte varför. Vet någon varför så svara gärna.

Mvh film smurfen[/citat]

Men jösses, det blir ju typ 3700ggr så stor som ursprungsfilen om den bara är 170kb stor och slutar som en 633mb fil. Posta dina inställningar för exporten så kommer säkert någon kunna se var i felet ligger ganska omedelbart.

Lycka till....

[citat=gorse][citat=Munthe]... Vet inte hur många såna värdelösa frågor det skapats trådar av.[/citat]

Och alltför ofta när jag kommer in i forumet och trycker på dagens inlägg så ser rubrikerna ut som:

Hur får jag filmlook?

Jag vill ha filmlook.

Få DV att se ut som film.

Skärpedjup

Hur får jag kort skärpedjup?

Fungerande 35 mm adapter.

lasersvärd

Starwars lasersvärd

lasersvärd tutorial

Dvs det slumpar sig så att ofta är alla samma ämnen uppe samtidigt. Då är det lätt att undra om man brytt sig om att titta innan man frågar. Nu är kanske inte just denna fråga så, men...[/citat]

Sant så sant. Mer research och åtanke innan man skapar nya trådar e positivt. Fast samtidigt så e de kul att de händer mkt på forumet =)