yarrik112 Postad 12 februari 2006 Postad 12 februari 2006 Jag har programmet Voice Changer software, men tycker inte de har tillräckligt bra förvrängningseffekter. Vet ni något annat program som e bättre till sånt här? Jag vill bl a kunna låta typ som en orc från sagan om ringen filmerna, om de nu går =P 0 Citera
The-o Postad 12 februari 2006 Postad 12 februari 2006 Hej! Har letat efter röst editorer men inte hittat nån bra, men jag testade ditt program, och min nya dator fick lite spratt med virusprogrammet tack vara de ^^ Men fixa det, men iallfall nån annan som har nått bra? 0 Citera
Planit_in Postad 13 februari 2006 Postad 13 februari 2006 Ett lysande program är cubase, det finns gratis version på deras hemsida, och massa med olika plugin som är ganska duktiga på att förvränga röster, annars har du Sonys Vegas, ett bra program för både Video och Musik redigering. Kolla runt lite. 0 Citera
Norbert Postad 13 februari 2006 Postad 13 februari 2006 Sound Forge. Att lägga modulation på rösten är alltid roligt. Pitch är klassiskt. Det finns ett gratisprogram som jag finner minst lika bra som Sound Forge. Audacity heter det: http://audacity.sourceforge.net/ 0 Citera
Fox Postad 13 februari 2006 Postad 13 februari 2006 Adobe Audition säger jag bara (tidigare cooledit). Välldigt bra program. Kan sluta med att du får experimentera fram lite effektkombinationer för att få till det resultat du söker. För att låta som en Orc skulle jag för det första rekomendera en så bra röstinspelning som möjligt, ha en bra utgångspunkt. 0 Citera
Norbert Postad 13 februari 2006 Postad 13 februari 2006 Amplitude modulation och pitch ner som sagt, det borde ge intressanta resultat. Hur låter en orc från LOTR föresten? Får man höra en ensam orc prata i något sammanhang? Mitt minne tryter. I de filmerna har de nog inte gjort så mycket åt själva rösterna i datorn. Det låter ofta inte så trovärdigt när man dränker rösten i effekter. En bra inspelning från början är som sagt A och O. 0 Citera
Christian van Caine Postad 14 februari 2006 Postad 14 februari 2006 De flesta röster i sånna filmer har ingen effekt alls på sig undantaget ren aukustik. Finns givetvis en hel del undantag, men det där är ingen regel. Ett undantag är exempelvis om rösten ska låta extremt stor (Balrog, Malbolgia, Violator etc.), eller mer maskinellt exempelvis, men om du ser till exempelvis Star Wars-filmerna så är undantagslöst alla levande röster inspelade & framförda as-is. Robotarna är en annan sak, men det säger ju sig självt :-) I Sverige finns det knappt, om alls, men i USA är det väldigt många som försörjer sig som voice-actors, både som mänskliga, monster & olika former av djur. Det bästa exemplet jag kan komma på är Frank Oz, som spelar Yoda bla :-) 0 Citera
Norbert Postad 14 februari 2006 Postad 14 februari 2006 Ett bra exempel är väl också Andy Serkis som spelar Gollum i LOTR-filmerna. Han kan verkligen förställa rösten på det viset. http://msnbc.msn.com/id/3669757/ "Gollum actor inspired by his cat Serkis modeled the character's throaty voice after his pet" Ganska läckert. Igår när jag var hos min granne började han helt oprovocerat att låta som Gollum. Det var skrämmande likt. Så det finns människor som kan förställa rösten i alla möjliga former. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.