freppa Postad 23 januari 2006 Postad 23 januari 2006 Tja, jag är ny här på forumet, jag håller på med en liten film och ska ha Blue eller greenscreen till en stillbild. Någon som vet ett program som är bra till just detta? jag har Adobe After Effects nu. någon som vet om det funkar till det? 0 Citera
Anhool Postad 23 januari 2006 Postad 23 januari 2006 After Effects fungerar utmärkt men eftersom du bara snackar om en stillbild så skulle jag nog dra in bilden i Photoshop och sudda ut allt för hand. Blir så mycket snyggare. 0 Citera
jbergman Postad 23 januari 2006 Postad 23 januari 2006 Greenscreen till en stillbild? Menar du att du skall ta en stillbild av skådisarna och byta ut bakgrunden? I så fall kan du ju göra det i vilket kompetent bildredigeringsprogram som helst, oavsett bakgrund. Har jag missförstått dig, månne? Edit: Anhool hann visst före. /Jakob 0 Citera
freppa Postad 23 januari 2006 Författare Postad 23 januari 2006 jag orkar inte sitta och sudda. jag har photoshop CS. men det finns ingen direkt "inbyggd" plugin. 0 Citera
jbergman Postad 23 januari 2006 Postad 23 januari 2006 Du orkar rigga en greenscreen, men du orkar inte lägga några minuter på att sudda? Använd den inbyggda funktionen i PS då, filter->extract. /Jakob 0 Citera
Anhool Postad 23 januari 2006 Postad 23 januari 2006 Orkar inte sitta och sudda? Du har nog valt fel intresse. När du har suttit i 3 timmar och försökt få en bra matte kommer du tillslut hamna där iaf. 0 Citera
Tsukino Postad 24 januari 2006 Postad 24 januari 2006 Måste man sudda varje i frame? Alltså i Photoshop. Det fick jag göra när jag använde Animation Shop. 0 Citera
jmalmsten Postad 24 januari 2006 Postad 24 januari 2006 e det bara en stillbild sa racker det val med att maska redan i AE... Sudda varje frame? om det ar en stillbild som ska visas sa ar det ju bara att ta en fardigsuddad bild och stracka ut den over tidslinjen. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.