Zarakow Postad 23 januari 2006 Postad 23 januari 2006 Hej! Vilka karaktärsdrag tycker ni passar in på en person som till varje pris vill ha reda på sanningen. Det som redan är klart kring denna person är att han har blivit misshandlad både psykiskt och fysiskt som barn och ska vara: - Extrovert - Manisk ...fyll gärna på med karaktärsdrag som ni tycker skulle passa in på en sådan här karaktär... /H 0 Citera
gorse Postad 23 januari 2006 Postad 23 januari 2006 Extrovert passar väl inte? Introvert och eftertänksam passar nog mycket bättre. Lojal, stryk- och konflikträdd. Välplanerande, och gör sällan misstag. (Att vara introvert betyder inte att han är tyslåten, utan finner sin kraft innefrån. Bollar sällan intryck med sin omgivning. Det som sägs är noggrant överlagt. En extrovert är oftra impulsiv, tar sin kraft utifrån. Pratar samtidigt som han tänker, behöver input från sin omgivning. Det senare låter inte som en misshandlad, utan vad man förr kallade typ-A människa om man även är tävlingsinriktad.) Kul bok att läsa; (Konsten) Att sammarbeta med besvärliga människor. Jag är lite osäker på titeln, eftersom det är många år sen jag läste den. Google hittar en recension på http://www.bokrecension.se/9177092058 Kul bok för alla som försöker hitta på karaktärer. 0 Citera
Zarakow Postad 24 januari 2006 Författare Postad 24 januari 2006 Tja Gorse: Tack för boktipset - ska kolla upp det... Nog för att jag vet vad extrovert och introvert är för något - har läst tillräckligt med Jung för det... ;-) Skämt och sido, tänkte detta som lite research - har inte blivit misshandlad själv och vill ge en trovärdig bild som möjligt. Att han måste vara extrovert och lite manisk har med hans karaktärsutveckling att göra och det blir svårt att rucka på. Glömde dock nämna att hans "extroverta stil" är en fasad - han beter sig annorlunda när han är själv. Jag glömde dessutom att lägga till ett par saker, så nu blir "listan": Extrovert (=fasad) Allt ska vara perfekt (=fasad) Manisk (i alla lägen) Icke reflekterande ("kör på" utan vara eftertänksam) 0 Citera
Pandan Postad 26 januari 2006 Postad 26 januari 2006 Hahahaha, tänkte precis säga American Psycho.... läs den, där får du en väldigt störd person. "reminds me off when I was 14 years old and just raped our cleaning lady...." priceless! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.