T.B Postad 21 januari 2006 Postad 21 januari 2006 Hej Vi ska snart spela in en kortfilm och skulle vilja ha lite expertis om hur man ljusätter en bil innefrån. Vi har inte tillgång till el eftersom bilen sitter på en biltrailer, detta kanske kan gå att lösa om det finns någon adapter till cigguttaget? Vad vet jag.. Hur som helst ska det sitta 2 vuxna i framsätet och två barn i baksätet.. tips? MVH D 0 Citera
Broman Postad 21 januari 2006 Postad 21 januari 2006 Istället för att filma i bilen när den kör så skulle du kunna filma när den står stilla nära något elutag. Sen kan du ha greenscreens utanför fönstrena eller maska ut dom och lägga dit ett klipp med en väg bakom. 0 Citera
Jonas Nyström Postad 21 januari 2006 Postad 21 januari 2006 Hyr Litepanels LED belysning. Då får du maximal effekt på lite ström. Utvecklar ingen värme heller. Finns på Dagsljus. 0 Citera
wääuu Postad 22 januari 2006 Postad 22 januari 2006 det skulle väl se mest naturligt ut om du belös utifrån, men en sak jag upptäckt är det som är naturligt på riktigt kan se mycket onaturligt ut på film, så ja några små lampor á la litepanels hade nog gjort susen 0 Citera
Arimanius Postad 22 januari 2006 Postad 22 januari 2006 Hej När ni endå snackar bil, så undrar jag om någon kunde beskriva olika metoder som används, när man filmar en bil som kör runt, altså är det alltid så att bilen är placerad på en "lastbil", eller brukar de köra på riktigt ??? Hur filmar man dialog mellan förare och den som sitter jämte, på framsätet? Är det förare som håller i kameran och filmar den ander? Jag är en amatör som har bestämt sig att ha film som hobby (-: Tack för all info!!! A. 0 Citera
filmnisse Postad 22 januari 2006 Postad 22 januari 2006 [citat=Arimanius]Hej När ni endå snackar bil, så undrar jag om någon kunde beskriva olika metoder som används, när man filmar en bil som kör runt, altså är det alltid så att bilen är placerad på en "lastbil", eller brukar de köra på riktigt ??? Hur filmar man dialog mellan förare och den som sitter jämte, på framsätet? Är det förare som håller i kameran och filmar den ander? A.[/citat] det stämmer att man kör upp bilen på en lastbil när man inte använders sig av green/bluescreen. Då kan man lätt placera kameran där man vill ha den och ändå få verklig bakgrund. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.