Gå till innehåll

Få resultatet lite ljusare


Hans

Recommended Posts

Om man har filmat en konsert som inte hade speciellt mycket ljus, vilket slutade med allt allt blev väldigt mörkt då man spelar upp det, hur gör man då på bästa sätt för att få det lite tydligare? Är brightness det enda man ska dra upp, eller finns det andra funktioner som gör det snyggare?

 

Har tillgång till Premiere

 

/Hans

Länk till kommentar
Share on other sites

Hm, jag har svårt att få det bra...

 

Jag bifogar en länk till 2 väldigt korta delar av klippet. Anledningen till att det är 2 filer är för att första minuterna av konserten var ännu mörkare än resten. OM ni kan kolla å ge förslag på inställningar som kan funka överlag så vore det kalas!

 

Har som sagt tillgång till premiere pro

 

 

http://hem.spray.se/anderssonhans/kusowsky.avi Väldigt lite ljus

http://hem.spray.se/anderssonhans/kusowsky2.avi Lite mer ljus

Länk till kommentar
Share on other sites

det är ju väldigt svårt när du har filmat rakt framifrån då du har mkt backlight i form av alla spotlights som går från scenen. jag tyckte att de bilderna du hade var hyffsade, du kan nog inte få det mkt ljusare utan att bilden ser taskig ut. som sagt, du får filma mer från sidan nästa gång och dra en spotlight på bandet, främst ansikterna. men visst kan du höja brightness och fixa kontrast men ja tror inte du kan rädda den bilden så du ser ansikterna klart, då kan man lika gärna låta det vara som du har det i klipp 2.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...