Norbert Postad 18 januari 2006 Postad 18 januari 2006 Någon kreativ själ som vet hur man enklast skulle kunna ge en person realistiska kolsvarta ögon? Alltså, ingen ögonvita, inga pupiller, bara så att det ser ut som två kolsvarta klot i ögonhålorna. Bäst vore det om man kunde fixa det "analogt" så att säga. Att måla ögonen svarta på varje bildruta med t. ex Photoshop är lite för tidsödande och skulle förmodligen ge väldigt "ryckiga" ögon. 0 Citera
simonrahnster Postad 18 januari 2006 Postad 18 januari 2006 %2$s skrev: Linser? Är det linser du ska använda blir det säkerligen problem. För det första så säljer inte Synsam och andra affärer denna typ. Endast nätbutiker som tillhandahåller dessa. Dessa linser kräver dessutom stor omsorg som vilka vanliga linser som helst. Man kan alltså inte byta med varandra osv. Slutligen om man hittar ett par helsvarta linser bör man nog räkna med att få lägga ut med från 1000 riksdaler och uppåt.http://www.netlens.se/product_info.php?products_id=54 0 Citera
Lasse_laser Postad 18 januari 2006 Postad 18 januari 2006 Rent digitalt sett så är det egentligen bara att maska ögonen och tracka masken sedan. Vitan är dessutom käck eftersom du sen kan keyea bort det allt som inte är vitt (har testat fast tvärtom). Sen en lagereffekt eller färgkorrigering på det. Säkert lite pill med masken för att få det snyggt ändå. 0 Citera
Norbert Postad 19 januari 2006 Författare Postad 19 januari 2006 Jo, det blir nog billigast att maska. Jag är inte någon höjdare på att maska och använda motion tracker dock, har aldrig gjort det. Hur går maskning till? Måste man inte göra det på varje bildruta om kameran eller personen med ögonen rör på sig? 0 Citera
Dragonfluff Postad 19 januari 2006 Postad 19 januari 2006 Om jag får lägga mig i diskussionen brukar jag beställa svarta heltäckande linser med jämna mellanrum från ett företag som heter 9mm sfx (http://www.9mmsfx.com). Jag brukar vänta tills några fler jag känner behöver, så kan vi splitta fraktkostnaden. I dagsläget skulle vi bli 4 pers med dig. Det tar ett par veckor att få in dem. Ska de bytas mellan personer måste de köras i en autoklav först. Svarta sklerallinser, som de heter, använder jag i mittenbilden på följande sida: http://www.dragonfluff.com/character.htm Vill du fortfarande försöka köra med linser, hör av dig till mig, så ska vi nog kunna ordna något. 0 Citera
Norbert Postad 20 januari 2006 Författare Postad 20 januari 2006 Ruskigt snyggt, men projektet är bara på manusstadiet och jag vet inte om det blir något av det. Jag tänkte bara kolla vad man har för alternativ. Nu vet jag i alla fall varifrån de kan beställas. Tack och bock! 0 Citera
Dragonfluff Postad 23 januari 2006 Postad 23 januari 2006 Kul att du hade nytta av informationen. Det är bara att höra av dig om du vill ha hjälp. Jag behöver praktik för smink/sfx kursen jag påbörjar i April. /Sara 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.