SwedishDragon Postad 16 januari 2006 Postad 16 januari 2006 Tjena. Vart vänder man sig om man vill plugga till klippare/redigerare? Vet inte vad jag skall börja, vet bara att jag måste jobba med det för jag kan inte få nog av det. SwedishDragon. 0 Citera
Norbert Postad 16 januari 2006 Postad 16 januari 2006 Någon filmskola, vilken som helst, har väl redigering/klippning på menyn. I övrigt så tror jag att man faktiskt kan lessna om man har det som yrke. :) 0 Citera
tomgrejs Postad 17 januari 2006 Postad 17 januari 2006 jag tror att det är kul så länge man lär sig nytt och utvecklas. och det kanske man kan göra några år. men sen när allt går på rutin, då kan jag tänka mig att man lessnar. men iofs då har man säkert kommit över den gränsen då man är för slö för att byta jobb och fortsätter jobba ändå.. :) 0 Citera
jonkanon Postad 17 januari 2006 Postad 17 januari 2006 De få klippare jag mött har haft en genuin passion för sitt yrke. Och är det så att du vill klippa film så gör det. Det finns alldeles för få duktiga klippare i Sverige. Men tyvärr är det väl så att de flesta sitter och klipper någon skunkig dokusåpa efter bästa förmåga. Men att kunna klippa film är en konst och en beståndsdel lika viktig som de andra i filmskapande. En del av de duktiga filmklipparna brukar föreläsa på olika skolor, så du får väl ge någon syo uppgiften att leta efter en skola som prioriterar klippningen och lägger resurser på ämnet därefter. Skulle gissa på danmark... 0 Citera
carbe Postad 17 januari 2006 Postad 17 januari 2006 Det kan nog faktiskt bli lite långtråkigt att jobba som klippare, men jag har faktiskt själv tänkt på det. Men som Norbert sa, vänd dig till en filmskola. 0 Citera
SwedishDragon Postad 17 januari 2006 Författare Postad 17 januari 2006 Coolt. Tack för alla svar. Skall ringa runt lite och se vad jag kan hitta. Tack än en gång. Dragon. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.