Gå till innehåll

Jarhead


tomasz1985

Recommended Posts

Såg den idag och tycker att det är en fantastisk film. Jag har läst andras recensioner av den och vissa kallar den medioker vilket är helt galet. Filmen handlar om vad som händer med en ung amerikansk kille som befinner sig i ett krig. Den är väldigt stark och gör ont att se på ibland men även väldigt rolig på sina ställen. Även om jag hade min flickvän att pussas med i biosalongen så var det svårt att ta sig ur fiktionsuniversumet, det kändes som jag faktiskt var där. Filmen kommer lägligt och hjälper till att visa oss varför det händer att amerikanska soldater gör hemska saker i t.ex. Irak, hur dom gör vissa sjuka saker för att inte bli galna. Människor som formas av deras omständigheter, inte monster. Rekomenderas starkt! 8/10

Länk till kommentar
Share on other sites

Har verkligen ingen lust att se den här filmen, gillade inte American Beuty och den här har inte fått bra kritik alls, men sen när ska man börja lita på filmkritiker?

 

Hursomhelst, får nog pallra iväg och se den här nu, eftersom du har ju faktiskt rekommenderat ett par bra filmer förut :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Såg den i fredas. Gillar Sam mendes, iaf tyckte filmen började väldig starkt men blev besviken efter första timmen. Efter apocalyps now och full metal jacket är det svårt att skildra människors påverkan av krig. Här litade man på humorn, det funkade vissa gg men annars var det, aho, sen då? Enda jag gillade med filmen var redigeringen, lika suverän som i American Beauty, som är enlig mig Mendes bästa. nemo? hur kan man inte gilla American Beauty...humorn och berättarstilen?

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Waryah]Såg den i fredas. Gillar Sam mendes, iaf tyckte filmen började väldig starkt men blev besviken efter första timmen. Efter apocalyps now och full metal jacket är det svårt att skildra människors påverkan av krig. Här litade man på humorn, det funkade vissa gg men annars var det, aho, sen då? Enda jag gillade med filmen var redigeringen, lika suverän som i American Beauty, som är enlig mig Mendes bästa. nemo? hur kan man inte gilla American Beauty...humorn och berättarstilen?[/citat]

glöm inte Platoon ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Java ex Machina][citat=Waryah]Såg den i fredas. Gillar Sam mendes, iaf tyckte filmen började väldig starkt men blev besviken efter första timmen. Efter apocalyps now och full metal jacket är det svårt att skildra människors påverkan av krig. Här litade man på humorn, det funkade vissa gg men annars var det, aho, sen då? Enda jag gillade med filmen var redigeringen, lika suverän som i American Beauty, som är enlig mig Mendes bästa. nemo? hur kan man inte gilla American Beauty...humorn och berättarstilen?[/citat]

glöm inte Platoon ;)[/citat]

 

Självklart!

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Pandan]Bah, american beauty är politisk korrekt smörja på värsta nivån. Ser inte fram till den här filmen alls, mycket för att jag inte alls gillar sam mendez. får se om man orkar.[/citat]

 

Enligt mig är American beauty en av dom bästa filmerna som gjort. Vad är politiskt korrekt med den?

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...