jmalmsten Postad 4 februari 2007 Postad 4 februari 2007 haha... snart kommer väl texten upp i creditsen: "No humans were harmed during the production of this motion picture..." ;) förresten... inte säker på Deodato som regissör? vem annars skulle kunna göra filmen? hade han inte redan skrivit sitt manus... Fans och fans vet jag förresten inte... det är ju en sån där film som kan klassas i den ytterst lilla kategorin "älska eller hata dom som älskar den"... alltså inte den klassiska "älska eller hata" utan en ännu längre dragning åt det hållet... för det är ungefär reaktionerna som kommer om man uttrycker något om den... antingen så ser man allt det bra i filmen, eller så ser man allt det dåliga i den som säger något om den... det är ju bland annat för explosiviteten jag gillar just CH... inte alls pga djurmisshandeln;) 0 Citera
LudvigHolmkvist Postad 22 februari 2007 Postad 22 februari 2007 [citat=Ammoniak]Nyfiken fråga... Vilka filmer skulle ni vilja att det gjordes remakes på?[/citat] den gamla star wars trilogin. nej seriöst alltså, jag menar det. om lucas hade lämnat originalen bakom sig och bestämt sig för att bara spela in nya versioner så hade vi suttit här idag med originalversionerna av originalfilmerna på DVD, och special edition-versionerna hade inte funnits. hade inte det varit en bättre värld? skitsnack! det är ju de gamla filmerna som är bra...dom andra suger ingen story..det nya är action-filmer de är gamla har en story 0 Citera
LudvigHolmkvist Postad 22 februari 2007 Postad 22 februari 2007 Skulle vara kul med en remake på "pansarkryssaren potemkin"... hehe :) :) :) word :D fick se den i skolan..höll på å dö! 0 Citera
Java ex Machina Postad 22 februari 2007 Postad 22 februari 2007 skitsnack! det är ju de gamla filmerna som är bra...dom andra suger ingen story..det nya är action-filmer de är gamla har en story det är ju det jag menar. 0 Citera
Java ex Machina Postad 22 februari 2007 Postad 22 februari 2007 Jag satt och kollade på Armageddon häromdan och slogs av tanken att det skulle vara intressant att göra en remake på den, fast utan michael bay-stil utan mer Children of Men/28 dagar senare-stil. Mer "realistisk" känsla, alltså och mindre hollywood action. Det är en intressant idé till en film att mänskligheten använder sin absolut yppersta teknologi i ett sista desperat försök till överlevnad. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.