jbergman Postad 11 januari 2006 Postad 11 januari 2006 Tordagen den 19 januari visas nyproducerad svensk kortfilm av oetablerade filmare på Kulturhuset i Stockholm. Bakom arrangemanget står Lava och Spectare Obscura, med Film4u som specialinbjuden medarrangör. Tiden är klockan 19, och platsen är Lavas lokaler i Kulturhuset. Visningen väntas vara avslutad runt 21, varefter öl eller hemgång väntar. Visningen är naturligtvis gratis och öppen för alla. För voodoofilms medlemmar kan det vara extra intressant att veta att man utöver att se ett par filmer som jag haft ett finger i, kan se "Ett minne blott", skriven av Pandan här på forumet. Även den numera synbarligen försvunne medlemmen Fredrik har en film med i programmet. /Jakob Bergman http://www.spectareobscura.se 0 Citera
Java ex Machina Postad 12 januari 2006 Postad 12 januari 2006 jag gissar att det är försent att komma med sitt bidrag? 0 Citera
jbergman Postad 13 januari 2006 Författare Postad 13 januari 2006 Rätt gissat, är jag rädd. Programmet är redan spikat. /Jakob 0 Citera
jbergman Postad 14 januari 2006 Författare Postad 14 januari 2006 Jag har fått listan med filmerna nu och tänkte att jag lika gärna kunde presentera den här i tråden. Det bör ge ett hum om arrangemangets storlek och vilka som deltar. "En magi" (14 min), skriven och regisserad av Jakob Bergman, alltså jag. "Slappna av" (16 min), skriven och regisserad av Robert Zettinger. "Ett minne blott" (30 min), skriven av Filip Gieldon, regisserad av Kim Petterson. "Marionettdockan" (8 min), skriven och regisserad av Fredrik Öjes. (Eventuellt av någon annan också.) "Flickpingis" (10 min), skriven och regisserad av Jonathan Katzeff. Snabb huvudräkning ger vid handen att det rör sig 78 minuter kort men bra film som man inte bör missa. /Jakob 0 Citera
Pandan Postad 26 januari 2006 Postad 26 januari 2006 Var det någon som var där? Jag kunde inte närvara då jag är i London, filmen Ett minne blott har jag skrivit som var en av de som visades. Sen visades även en långfilm som min polare gjort och jag inte sett än. Någon som var där och känner för att kommentera på Ett minne blott och långfilmen? :) Antar att du jbergman var där då din film visades eller? 0 Citera
jbergman Postad 26 januari 2006 Författare Postad 26 januari 2006 Klart att jag var där, jag var ju arrangör. Fast det där med långfilmen har du fått om bakfoten, någon sådan visades inte. Vilken film tänker du på, och vem har gjort den? /Jakob 0 Citera
Pandan Postad 26 januari 2006 Postad 26 januari 2006 Jonathan Katzeff, hade för mig att han nämnde att hans långfilm skulle visas också, isf måste han menat kortfilmen. Han har klippt sin långfilm nu iaf och snart är den helt klart så kommer vara intressant. Tror den heter Barn av vår tid. Vad tyckte du om ett minne blott? Var första gången den visades officiellt utanför vänner och liknande så vore kul att höra en objektiv röst. 0 Citera
jbergman Postad 26 januari 2006 Författare Postad 26 januari 2006 Precis. Som det står i programmet ovan så visades Jonathan Katzeffs kortfilm Flickpingis. Vad gäller Ett minne blott så kan jag egentligen inte kallas objektiv då jag har haft mycket samröre med regissören och även umgåtts med honom privat vid sidan av de filmer som vi båda arbetat med. Jag är även bekant med flera andra som har varit inblandade i filmen, så det är nog bättre att jag är tyst. Jag nöjer mig med att säga att den har sina bra och dåliga sidor. /Jakob 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.