Gå till innehåll

Premiere Pro


Monochromic

Recommended Posts

Tjenare. Premiere pro verkar väldigt bra, men det är otroligt segt. På en amd1.7ghz med 384 DDR så hackar det nå fruktansvärt. Grejen verkar vara att den renderar filmen i realtid. Dessutom sparar den hela tiden det renderade materialet på hårddisken (troligen okomprimerat) så att den skriver till hårddisken hela tiden gör det ännu segare. Är det nån som vet om det går att stänga av nån av dessa funktioner? Eller måste jag helt enkelt köpa bättre dator?

Länk till kommentar
Share on other sites

Segt? Jag tycker det svarar mycket snabbare än äldre versioner. Iofs har jag inte redigerat några längre projekt, men första intrycket är så. Verkligen skönt att Adobe byggt om programmet från scratch, v. 6.5 kändes väldigt trögt pga. att de bara hade lagt på nya "finesser" utan att rensa upp den gamla koden.

Du ska nog öka ditt RAM mer, det är i minsta laget för Premiere. Win XP tar ju mycket självt, så Premiere blir antagligen tvingat att använda växlingsfilen mycket, vilket gör att hårddisken måste arbeta mycket. 256 eller helst 512 MB till ska nog göra susen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har provat Premiere Pro och bland det första jag irriterade mig på var... att de stympat snabbmenyn i timelinefönstret. Inte ens "Cut at editpoint" finns kvar. Måste numera trycka Ctrl-K (suck). Vidare så ser man inte timelinens zoom i sekunder längre... allt man ser är ett reglage. Och Project-fönstret har inte ikon-visning längre? Och preview-fönstret har flera rader med knappar så att bilden blir mycket mindre än förut. Hmm... överlag kändes det rätt plåttrigt, men jag provade inte så mycket.

 

EDIT: Jag är van att trycka ENTER för real-time preview (v6.5), och Space för "icke-renderad visning". Nu försöker den rendera när man trycker Space, och renderar allt när man trycker ENTER. Lite störande.

Länk till kommentar
Share on other sites

jag har fått eett problem med premiere pro. tidigare använde jag 6:an och då fick jag fullscreen på min tv genom videokortet medan jag redigerade. Men nu i pro:an så fungerar det inte, nån som vet varför?

 

annars tycker jag att pro är helt ok, det känns lite konstigt när den ska hålla på o spara o smygrendera o greja bara bakom min rygg...

Länk till kommentar
Share on other sites

Premiere Pro verkar faktist riktigt grymt... men som alltid är förändringar störande i början tills man vant sig och insett att utvecklarna faktist tänkt efter rätt bra innan!

 

En liten sak, som kanske inte har med Pro versionen specifikt att göra är att när jag har min externa Wave fil och ändrar i den så har Premiere för vana att på något sätt cacha den. Då får jag ju inte med mina ändringar... utan måste typ starta om Premiere!

 

Har det något med dessa nya "Conformed Audio Files" att göra må tro?

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...