Gustaf Lindborg Posted December 28, 2005 Posted December 28, 2005 Det är så att jag är intresserad av att köpa en DV-kamera, och då lutar det åt att jag isåfall gör det på EL-GIGANTEN här i Bollnäs. Om sanningen ska fram så är jag väldigt oteknisk av mig och vet ingen skillnad på kamera och kamera - jag har helt enkelt inte haft någon att prova med, men nu är det väl ändå på tiden! Jag tänkte därför höra om någon här inne kan surfa in på http://www.elgiganten.se och ge mig lite tips på vad jag behöver. Vilken kamera? Vilket redigeringsprogram? Behövs stativ? 0 Quote
Cjwk Posted December 28, 2005 Posted December 28, 2005 Hur mycket är du villig att lägga ner är väl den första frågan vi behöver få svar på :) 0 Quote
Gustaf Lindborg Posted December 28, 2005 Author Posted December 28, 2005 Maximalt 6000-7000 kronor för hela paketet. 0 Quote
Anhool Posted December 28, 2005 Posted December 28, 2005 Varför ska du köpa den just på Elgiganten i Bollnäs? Om du beställer från någon nätbutik så kan de bli väldigt mycket billigare. Är det för att du vill höra med personalen och så? 0 Quote
Gustaf Lindborg Posted December 28, 2005 Author Posted December 28, 2005 Nej, det spelar inte så stor roll var jag köper. EL-GIGANTEN var mest ett exempel på en butik i närheten. Länka gärna till någon bra/billig kamera som du kan rekommendera. 0 Quote
Alex.V Posted January 14, 2006 Posted January 14, 2006 jag rekomenderar starkt att du inte köper den från el-giganten. Såg att kameran jag köpte i sommaras var 2000kr (!) dyrare där en vad jag själv betalade. Köpte en Panasonik nv-gs140 som jag är mycket nöjd med, billigare 3CCD kamera finns nog inte. 0 Quote
Per Lind Posted January 14, 2006 Posted January 14, 2006 En annan mycket bra kamera som kostar runt 9000,- är Panasonic 3-Chips NV-250. Har vunnit tyska tester som årets bästa kamera 2005. Funderar starkt på en. -Per 0 Quote
Munthe Posted January 14, 2006 Posted January 14, 2006 Jag bara måste fråga eftersom jag är så nyfiken: Per, bor du i Tyskland eller var ifrån kommer det starka intresset? Du droppar Tyskland i var och vartannat inlägg. :) 0 Quote
Alex.V Posted January 14, 2006 Posted January 14, 2006 Den 25 januari kommer Panasonic med 3 nya 3CCD kameror som kan vara värt att kolla in. 0 Quote
j3n5 Posted January 14, 2006 Posted January 14, 2006 [citat=Alex.V]Den 25 januari kommer Panasonic med 3 nya 3CCD kameror som kan vara värt att kolla in.[/citat] Alla har tyvärr 1/6" sensorer.. 0 Quote
Per Lind Posted January 15, 2006 Posted January 15, 2006 [citat=Munthe]Jag bara måste fråga eftersom jag är så nyfiken: Per, bor du i Tyskland eller var ifrån kommer det starka intresset? Du droppar Tyskland i var och vartannat inlägg. :)[/citat] Nej jag bor i Sverige men ankdammen är lite större där nere och framförallt utbudet på facklitteratur. -Per 0 Quote
Alexander J.D Posted April 29, 2006 Posted April 29, 2006 Hej Gustav! Egentligen rekommenderar jag ingen av de kamerorna som fanns på ELGIGANTENS hemsida. Jag tycker att du ska köpa DV-kamera på internet istället då du får ett större urval att välja mellan samt mer expertis från de som du köper av. Redigeringsprogram kan du ju köpa i butik , SIBA, ELGIGANTEN etc men DV-kamera hittar du billigast på internet. En kamera jag rekommenderar är Panasonic GS-180E som kostar runt 5700 kronor. Den är en 3CCD kamera som ger bra videokvalitet. Köp denna kamera istället för att köpa en billig kamera för 3000 kr som du tröttnar på medetsamma. ONOFF säljer GS-180E gå in på http://www.onoff.se Annars så finns en jättebra nätbutik som heter DUSTIN. De har bra priser och ganska mycket tillbehör. Dem säljer också GS-180E Gå in på http://www.dustin.se Har du fler frågor så maila gärna! Mvh Alexander J.D 0 Quote
Recommended Posts