Jump to content

Recommended Posts

Posted

Det är så att jag är intresserad av att köpa en DV-kamera, och då lutar det åt att jag isåfall gör det på EL-GIGANTEN här i Bollnäs. Om sanningen ska fram så är jag väldigt oteknisk av mig och vet ingen skillnad på kamera och kamera - jag har helt enkelt inte haft någon att prova med, men nu är det väl ändå på tiden!

Jag tänkte därför höra om någon här inne kan surfa in på http://www.elgiganten.se och ge mig lite tips på vad jag behöver. Vilken kamera? Vilket redigeringsprogram? Behövs stativ?

Posted

Varför ska du köpa den just på Elgiganten i Bollnäs? Om du beställer från någon nätbutik så kan de bli väldigt mycket billigare. Är det för att du vill höra med personalen och så?

• 3 weeks later...
Posted

jag rekomenderar starkt att du inte köper den från el-giganten.

Såg att kameran jag köpte i sommaras var 2000kr (!) dyrare där en vad jag själv betalade.

Köpte en Panasonik nv-gs140 som jag är mycket nöjd med, billigare 3CCD kamera finns nog inte.

Posted

Jag bara måste fråga eftersom jag är så nyfiken: Per, bor du i Tyskland eller var ifrån kommer det starka intresset? Du droppar Tyskland i var och vartannat inlägg. :)

Posted

[citat=Alex.V]Den 25 januari kommer Panasonic med 3 nya 3CCD kameror som kan vara värt att kolla in.[/citat]

Alla har tyvärr 1/6" sensorer..

Posted

[citat=Munthe]Jag bara måste fråga eftersom jag är så nyfiken: Per, bor du i Tyskland eller var ifrån kommer det starka intresset? Du droppar Tyskland i var och vartannat inlägg. :)[/citat]

Nej jag bor i Sverige men ankdammen är lite större där nere och framförallt utbudet på facklitteratur.

-Per

• 3 months later...
Posted

Hej Gustav!

Egentligen rekommenderar jag ingen av de kamerorna som fanns på ELGIGANTENS hemsida. Jag tycker att du ska köpa DV-kamera på internet istället då du får ett större urval att välja mellan samt mer expertis från de som du köper av. Redigeringsprogram kan du ju köpa i butik , SIBA, ELGIGANTEN etc men DV-kamera hittar du billigast på internet.

En kamera jag rekommenderar är Panasonic GS-180E som kostar runt 5700 kronor. Den är en 3CCD kamera som ger bra videokvalitet. Köp denna kamera istället för att köpa en billig kamera för 3000 kr som du tröttnar på medetsamma.

ONOFF säljer GS-180E gå in på http://www.onoff.se

Annars så finns en jättebra nätbutik som heter DUSTIN. De har bra priser och ganska mycket tillbehör. Dem säljer också GS-180E

Gå in på http://www.dustin.se

Har du fler frågor så maila gärna!

Mvh Alexander J.D