Cjwk Postad 27 december 2005 Postad 27 december 2005 Jag undrar ifall någon har tips på en bra film/filmskapnings tidning som man skulle kunna punga ut lite pengar för... för ett års prenumeration. Jag är intresserad i allt inom film från videoredigering till manusskrivning Tacksam för tips MVH Jake 0 Citera
Coca Cola och Film Postad 27 december 2005 Postad 27 december 2005 Ehh, den enda jag känner till är Digital Video som tar upp det mesta inom filmskapande. Kommer tyvärr bara varannan månad! ;( 0 Citera
Cjwk Postad 27 december 2005 Författare Postad 27 december 2005 okej... är den värd att införskaffa? Har du läst den själv? Edit: Ska ta o söka på google efter tidningen så jag själv får lite känsla för vad det är för tidnin... men tackar så mkt för tipset :D Mer tips ngn? 0 Citera
SuperMek Postad 27 december 2005 Postad 27 december 2005 Min uppfattning av Digital Video är att det är en wannabe-blaska som har mycket kvar att leverera innan den kommer upp till en acceptabel nivå. Den är tunn, har ofullständiga artiklar, saknar grund och kunskaper att stå på för sina artiklar, liksom till hälften innehåller skåpmat i form av redigeringstips för allehanda redigeringsprogram som finns på marknaden. Tidningens s.k. "tester" av produkter presenteras på en sida eller två, som huvudsakligen innehåller bild(er) som upprepar texten som är skriven, eller något som inte informerar om något i sammanghanget alls. Ett skämt! Att tidningen inte ges ut oftare än ett ex varannan månad är fullt begripligt då de inte har något material alls i den omfattning som krävs för att ge ut en tidning. Prenumerant är jag ( i saknad av något alternativ?) för stunden, men det blir inte någon förlängning av det. 0 Citera
Cjwk Postad 27 december 2005 Författare Postad 27 december 2005 SuperMek: Tråkigt att höra att den är halvtaskig... men ändå bra att höra det innan man startar ett års prenumeration. Finns det då ingen engelsk tidning man skulle kunna prenumerera på istället... någon som har ngn erfarenhet på den fronten? Tack för svar! 0 Citera
SuperMek Postad 27 december 2005 Postad 27 december 2005 Blaskan finns ju att köpa som lösnummer i Pressbyrån, så kan du bilda dig din egen uppfattning om det är värt att satsa pengar på den. Jag söker själv efter alternativen men har inte lyckats ännu. Interpress har ett stort sortiment med tidingar kring ämnet film, men det är oftast tidningar som hanterar den färdiga produkten, film, bio osv, och inte det jag är ute efter, vägen till att ta fram en film med allt vad det innebär. All hjälp i form av tips emottages tacksammast! 0 Citera
Cjwk Postad 27 december 2005 Författare Postad 27 december 2005 Vi verkar vara ute efter samma tidning hursomhelst :) ska införskaffa ett nummer och se efter vad jag tycker om det... 0 Citera
wääuu Postad 27 december 2005 Postad 27 december 2005 jag är också på jakt jag blir sjösjuk av digitalvideo uuh 0 Citera
Cjwk Postad 27 december 2005 Författare Postad 27 december 2005 Tråkigt att höra :P faan... ngn får styra upp en bra tidning i sverige :) 0 Citera
Mannemoviemaker Postad 28 december 2005 Postad 28 december 2005 Jag tycker Digital video är ganska bra ändå.... Fast de är nästan alltid bara en eller två saker i varje nummer som är bra.... =P Tex. med storyboarden i förra numret.... Gillar ändå att bläddra runt i den... Den tillhör en av mina favosar! =P 0 Citera
Anhool Postad 28 december 2005 Postad 28 december 2005 Storyboardartikeln var i princip värdelös imo. Vad jag stör mig mest på är att de skriver filmkameror och inte videokameror. En gång har de också särskrivit film kamera. 0 Citera
Cjwk Postad 28 december 2005 Författare Postad 28 december 2005 Ajja... stavfelen kan jag väl leva med :P Men det verkar ändå som om många läser tidningen så jag tror jag ska ge den en chans 0 Citera
wääuu Postad 28 december 2005 Postad 28 december 2005 kan ju vara trevlig att skumma igenom dom skriver ibland om nån smart liten pryl som gör blablabla det är alltid kul! 0 Citera
Anhool Postad 28 december 2005 Postad 28 december 2005 [citat=Cjwk]Ajja... stavfelen kan jag väl leva med :P Men det verkar ändå som om många läser tidningen så jag tror jag ska ge den en chans[/citat] Om jag betalar för en tidning så vill jag ha den på korrekt svenska (om det inte är en engelsk tidning då). 0 Citera
Cjwk Postad 28 december 2005 Författare Postad 28 december 2005 hehehe joo det håller jag med om, men det avgör inte för img ifall jag ska köpa den eller inte ;) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.