Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag undrar ifall någon har tips på en bra film/filmskapnings tidning som man skulle kunna punga ut lite pengar för... för ett års prenumeration.

Jag är intresserad i allt inom film från videoredigering till manusskrivning

Tacksam för tips MVH Jake

Postad

okej... är den värd att införskaffa? Har du läst den själv?

Edit: Ska ta o söka på google efter tidningen så jag själv får lite känsla för vad det är för tidnin... men tackar så mkt för tipset :D

Mer tips ngn?

Postad

Min uppfattning av Digital Video är att det är en wannabe-blaska som har mycket kvar att leverera innan den kommer upp till en acceptabel nivå. Den är tunn, har ofullständiga artiklar, saknar grund och kunskaper att stå på för sina artiklar, liksom till hälften innehåller skåpmat i form av redigeringstips för allehanda redigeringsprogram som finns på marknaden.

Tidningens s.k. "tester" av produkter presenteras på en sida eller två, som huvudsakligen innehåller bild(er) som upprepar texten som är skriven, eller något som inte informerar om något i sammanghanget alls. Ett skämt!

Att tidningen inte ges ut oftare än ett ex varannan månad är fullt begripligt då de inte har något material alls i den omfattning som krävs för att ge ut en tidning.

Prenumerant är jag ( i saknad av något alternativ?) för stunden, men det blir inte någon förlängning av det.

Postad

SuperMek: Tråkigt att höra att den är halvtaskig... men ändå bra att höra det innan man startar ett års prenumeration.

Finns det då ingen engelsk tidning man skulle kunna prenumerera på istället... någon som har ngn erfarenhet på den fronten?

Tack för svar!

Postad

Blaskan finns ju att köpa som lösnummer i Pressbyrån, så kan du bilda dig din egen uppfattning om det är värt att satsa pengar på den.

Jag söker själv efter alternativen men har inte lyckats ännu. Interpress har ett stort sortiment med tidingar kring ämnet film, men det är oftast tidningar som hanterar den färdiga produkten, film, bio osv, och inte det jag är ute efter, vägen till att ta fram en film med allt vad det innebär. All hjälp i form av tips emottages tacksammast!

Postad

Jag tycker Digital video är ganska bra ändå.... Fast de är nästan alltid bara en eller två saker i varje nummer som är bra.... =P Tex. med storyboarden i förra numret.... Gillar ändå att bläddra runt i den... Den tillhör en av mina favosar! =P

Postad

Storyboardartikeln var i princip värdelös imo. Vad jag stör mig mest på är att de skriver filmkameror och inte videokameror. En gång har de också särskrivit film kamera.

Postad

Ajja... stavfelen kan jag väl leva med :P

Men det verkar ändå som om många läser tidningen så jag tror jag ska ge den en chans

Postad

[citat=Cjwk]Ajja... stavfelen kan jag väl leva med :P

Men det verkar ändå som om många läser tidningen så jag tror jag ska ge den en chans[/citat]

Om jag betalar för en tidning så vill jag ha den på korrekt svenska (om det inte är en engelsk tidning då).

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...