Gå till innehåll

Video_ts - Video_rm


Hane

Recommended Posts

Fick en DVD skiva av en kompis häromdagen som jag skulle behöva importera och jobba med i Premiere, problemet är att någonting verkar lite fuffens med skivan.

 

När jag utforskar den har jag inte de vanliga VIDEO_TS och AUDIO_TS mapparna utan istället en VIDEO_TS och en VIDEO_RM. En gissning från min sida är skivan är inspelad på någon slags DVD recorder, alltså direkt från TV.

 

Är det någon som har erfarenhet av liknande skivor och vet hur man kan importera dom till filer som går att jobba med i Premiere?

Länk till kommentar
Share on other sites

Ok det verkar stämma. Har ändå lite problem med att importera VOB filerna som mpeg och har laddat ner VirtualDub. Problemet är att jag förstår mig inte riktigt på arbetsgången i programmet och jag tycker dokumentation brister lite i sina förklaringar, så....

 

Är det någon som har någon vettig användarguide för just VirtualDub.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

om den är inspelad från en dvd-recorder så kan du få problem att rippa vob-filerna eller bränna en kopia. jag har testat flera gånger men aldrig lyckats ens lägga över dem på hårddisken. gissar att det kanske beror på indexet i videofilen eller nåt men det är bara en personlig teori och jag har egentligen inga fakta att grunda den på. kommer du på nåt sätt att göra det så hojta till.

de program jag testat med är DVD decrypter och Nero 6.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Java ex Machina]om den är inspelad från en dvd-recorder så kan du få problem att rippa vob-filerna eller bränna en kopia. jag har testat flera gånger men aldrig lyckats ens lägga över dem på hårddisken. gissar att det kanske beror på indexet i videofilen eller nåt men det är bara en personlig teori och jag har egentligen inga fakta att grunda den på. kommer du på nåt sätt att göra det så hojta till.

de program jag testat med är DVD decrypter och Nero 6.[/citat]

 

Jag tog en dvd som var inspelad på en Philips. Jag drog över filen sen ändrade jag filen till .mpg då funkade det kanon.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...