H.S Postad 13 mars 2007 Postad 13 mars 2007 i en hollywood film kan det finnas upp till 7 kameror i en scen 0 Citera
Dr_Strange_Love Postad 13 mars 2007 Postad 13 mars 2007 7 eller mer kameror används mycket,mycket sällan. Och om dem används så är det bara i en väldigt dyr scen. /Jan 0 Citera
Drömländare Postad 15 mars 2007 Postad 15 mars 2007 Längesen det skrevs nåt här, men jag vill tillägga en sak som ännu inte skrivits. Jag spelade in en kortfilm i somras och tänkte att jag skulle spela in till exempel dialoger med två kameror för att underlätta vid klippningen och spara tid under inspelningen. Från ett håll fick jag höra att det blir ju svårt med ljussättning och att kameror syns etc. Detta hade dock säkert löst sig alldeles utomordentligt, särskilt som de flesta scenerna skulle spelas in utomhus. Argumentet som dock höll var att olika kameror ger olika bild, även om de är av samma märke. Och detta problem hade jag ju, när jag tänkte efter, stött på tidigare då jag filmade en annan kortfilm med två kameror samtidigt. Bilden från ena kameran var grusigare och beigare än den andra. Alltså blev det en-kameratagningar, trots att kamerorna jag lånade var av samma märke. Att bildkvaliten ändå skiftar har med utomhusljuset att göra, så frågan är om det inte blivit bättre med två kameror ändå - speciellt i scenerna som vi var tvungna spela in på kvällen, då ljuset försvann i stadig takt... Dessutom var vi tvungna att byta kamera mitt i en scen, eftersom den fuktiga gruvluften fått ena kameran att gå ut i strejk. 0 Citera
kvällensdebatt Postad 16 mars 2007 Postad 16 mars 2007 i en japans film.. rätt ny inspelad.. tror det var 2005 eller något... i anslagen/början vid det första slaget.. så lätt filmteamet,regissören barra sätta ut en jävla massa kamror. dölja dom så dom inte filmade in varandra.. och sen fick skådespelarna börja fajtas det var en början på 10-15 min eller något.. men vad jag hör beror det väll på vad man ska filma. ett samtal mellan två personer så kan man använda 2 st kamror.. sen vid en action scen.. explotioner och vidare.. kan man nog sätta upp så många som man känner för... 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.