Jump to content

göra bilden "rökig" i premier eller paint shop

Mannemoviemaker

Recommended Posts

tjae.... Ja har en bild som ska se ut som om den är gjord av ciggarett rök som är grön typ.... =) hoppas ni fattar vad ja menar.... Undrar om detta går att göra i premier eller i paint shop pro.... Om de e i Paint shop, så skriv nogrant för ja är helt nybörjare. har aldrig använt det... HJÄÄÄLP

-EDIT-

Hittade en bilder på det jag ska göra.. Kom på att de ska komma en orm genom döskallen också.... Ops! ;)

Bilderna tagna från harry potter och den flammande bägaren.

Morsmordre.png

[citat=Mannemoviemaker]tjae.... Ja har en bild som ska se ut som om den är gjord av ciggarett rök som är grön typ.... =) hoppas ni fattar vad ja menar.... Undrar om detta går att göra i premier eller i paint shop pro.... Om de e i Paint shop, så skriv nogrant för ja är helt nybörjare. har aldrig använt det... HJÄÄÄLP

-EDIT-

Hittade en bilder på det jag ska göra.. Kom på att de ska komma en orm genom döskallen också.... Ops! ;)

Bilderna tagna från harry potter och den flammande bägaren.[/citat]

hallå? Ja förväntade mig hjälp av nån där ute.... =(

Din beskrivning var faktiskt obegriplig innan du gav ett exempel.

Jag kan men största säkerhet säga att du aldrig kan åstakomma det du vill. Helt omöjligt om du inte kan photoshop (paint shop pro vet jag inte ens vad det kan göra) och fortfarande väldigt svårt att göra om du ändå var någorlunda bra på det. Sen antar jag att det ska röra på sig och då blir det till att måla frame-by-frame 10 sekunder kanske = 250 bilder. Eftersom det är en avancerad effekt tar det lång tid för varje bild och det kommer ändå upplevas som ryckigt.

Du får nog dra ned på kraven på dina specialeffekter för just den här går helt enkelt inte.

[citat=lilla_farbrorn]Din beskrivning var faktiskt obegriplig innan du gav ett exempel.

Jag kan men största säkerhet säga att du aldrig kan åstakomma det du vill. Helt omöjligt om du inte kan photoshop (paint shop pro vet jag inte ens vad det kan göra) och fortfarande väldigt svårt att göra om du ändå var någorlunda bra på det. Sen antar jag att det ska röra på sig och då blir det till att måla frame-by-frame 10 sekunder kanske = 250 bilder. Eftersom det är en avancerad effekt tar det lång tid för varje bild och det kommer ändå upplevas som ryckigt.

Du får nog dra ned på kraven på dina specialeffekter för just den här går helt enkelt inte.[/citat]

Bajs då..... :(