Rogge Posted October 29, 2005 Share Posted October 29, 2005 Gå till Macromedia MAX 2005 och gå till Day 2 och klicka på den fjärde thumbnail:en för att få en förhandstitt av After Effects 7.0. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jawo Posted October 29, 2005 Share Posted October 29, 2005 [citat=Rogge]Gå till Macromedia MAX 2005 och gå till Day 2 och klicka på den fjärde thumbnail:en för att få en förhandstitt av After Effects 7.0.[/citat] Bra att dom har ett nytt interface, dock så är det nog fortfarande Combustion som är bäst för mig. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Munthe Posted October 29, 2005 Share Posted October 29, 2005 [citat=Jawo][citat=Rogge]Gå till Macromedia MAX 2005 och gå till Day 2 och klicka på den fjärde thumbnail:en för att få en förhandstitt av After Effects 7.0.[/citat] Bra att dom har ett nytt interface, dock så är det nog fortfarande Combustion som är bäst för mig.[/citat] Tycker inte direkt att världens bästa interface känns direkt nytt. Lite uppfräschat bara. Jäklar vad man ser fram emot den nya videokollektionen nu. PPro ska bli riktigt spännande att se i ver 2.0. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Munthe Posted October 30, 2005 Share Posted October 30, 2005 Ingen som vet var man kan köpa en CoSa-tshirt förresten? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jmalmsten Posted October 30, 2005 Share Posted October 30, 2005 Äntligen slipper vi palett-kaoset, som brukar sluta stökigare och mer förvirrande än mitt skrivbord... denna nyhet i sig är nog för en uppgradering... effekterna som lagts på är väl däremot inte särskilt imponerande, inte förrän jag förstått vad jag ska ha dom till iallafall... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DeCaf Posted October 30, 2005 Share Posted October 30, 2005 Ja, vem har inte upplevt kaoset med paletterna. Att det skulle ta så lång tid att lösa det problemet. ;) Någon som vet när det kommer ut? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Munthe Posted October 31, 2005 Share Posted October 31, 2005 Ha ha. Smaken är olika. Det första jag kommer att göra är att rycka loss fönstren så att dom blir "floating" igen. Jag älskar att kunna flytta runt fönster efter behov. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Munthe Posted October 31, 2005 Share Posted October 31, 2005 [citat=jmalmsten]Äntligen slipper vi palett-kaoset, som brukar sluta stökigare och mer förvirrande än mitt skrivbord... denna nyhet i sig är nog för en uppgradering... effekterna som lagts på är väl däremot inte särskilt imponerande, inte förrän jag förstått vad jag ska ha dom till iallafall...[/citat] KeyLight använder du för vanlig Chroma Key (och det är den extremt bra på). Animation Presets är till för att slippa skapa grundläggande avancerade textanimationer manuellt. Partiklar används från allt till att skapa små rökslingor till stora explosioner. Bl a. Och den nya avancerade keyframe editorn är bara till för att underläytta kontrollen av animationer. Jättebra. Jag tror att det finns mer under huven på sjuan som inte visades i Flashdemon. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DeCaf Posted October 31, 2005 Share Posted October 31, 2005 Ja,det känns ganska uppenbart att det finns fler nyheter i 7'an än de som visades. Han hade ju 3 minuter på sig och det var en Macromedia-mässa typ så folk var väl mer intresserade av Flash och dylikt. Animation Presets är ju dock inget nytt i 7'an, de fanns i 6'an också, dock inte integrerade med Bridge, men de fanns allt där. Så just övriga saker han visade kändes inte så spännande, för de finns ju redan mer eller mindre (vet inte om Keylight finns i 6.5 eller inte, men någon motsvarighet som är bra finns ju definitivt). 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Munthe Posted October 31, 2005 Share Posted October 31, 2005 KeyLight kommer i en "bundle" när man Köper AE Pro. Jag kan f ö inte nog hylla KeyLight. Fruktansvärt bra keyer. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogge Posted October 31, 2005 Author Share Posted October 31, 2005 [citat=Munthe]Ingen som vet var man kan köpa en CoSa-tshirt förresten?[/citat] Javisst: http://www.valdosta.edu/cosa/tshirt.html ;) För en ovetande som jag - Vad är CoSa? :) Edit: Hittade nyss svaret. AE hette CoSa för länge sedan. Hittade svaret i sluttexten till "AE 6.0 - Classroom In A Book". 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Munthe Posted October 31, 2005 Share Posted October 31, 2005 [citat=Rogge][citat=Munthe]Ingen som vet var man kan köpa en CoSa-tshirt förresten?[/citat] Javisst: http://www.valdosta.edu/cosa/tshirt.html ;) För en ovetande som jag - Vad är CoSa? :) Edit: Hittade nyss svaret. AE hette CoSa för länge sedan. Hittade svaret i sluttexten till "AE 6.0 - Classroom In A Book".[/citat] Inte riktigt :) CoSa hette företaget som skrev After Effects 1.0 (1990). Ett riktigt visonärt och härligt flummigt företag som sedan sålde AE till Aldus (1993) och Aldus köptes sedan upp av Adobe. http://www.cosa.com/logo/cosa.jpg 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jmalmsten Posted October 31, 2005 Share Posted October 31, 2005 jo keylight är jag väldigt förtjust i, och jag ser fram emot möjligheterna i denna version... har just läst igenom AE studio techniques och där förklaras det bra precis allt om ae6.5... så jo, diverse effekter är ju bra att de finns med, även om integrationen med flash för mig känns väldigt onödig, men jag blir nog övertygad anhängare så småningom... En del gånger så känns det som att man betalar mer för att grejorna ska göra mindre bara... GAH, ge mig en kamera utan digitala effekter, nightshot, digital zoom och allt det där andra som jag ändå aldrig vill använda...!!! Vill inte ens tänka mig hur AE på mac såg ut innan 7-an, inte nog med alla flytande palletter... utan även alla andra fönster som syns därinunder... och detta var något de skröt om ett tag... men bevisligen så verkar det finnas några få som gillar kaoset ;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts