Gå till innehåll

Förhandstitt på After Effects 7.0 här!


Rogge

Recommended Posts

[citat=Jawo][citat=Rogge]Gå till Macromedia MAX 2005 och gå till Day 2 och klicka på den fjärde thumbnail:en för att få en förhandstitt av After Effects 7.0.[/citat]

 

Bra att dom har ett nytt interface, dock så är det nog fortfarande Combustion som är bäst för mig.[/citat]

 

Tycker inte direkt att världens bästa interface känns direkt nytt. Lite uppfräschat bara. Jäklar vad man ser fram emot den nya videokollektionen nu. PPro ska bli riktigt spännande att se i ver 2.0.

Länk till kommentar
Share on other sites

Äntligen slipper vi palett-kaoset, som brukar sluta stökigare och mer förvirrande än mitt skrivbord...

 

denna nyhet i sig är nog för en uppgradering...

 

effekterna som lagts på är väl däremot inte särskilt imponerande, inte förrän jag förstått vad jag ska ha dom till iallafall...

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=jmalmsten]Äntligen slipper vi palett-kaoset, som brukar sluta stökigare och mer förvirrande än mitt skrivbord...

 

denna nyhet i sig är nog för en uppgradering...

 

effekterna som lagts på är väl däremot inte särskilt imponerande, inte förrän jag förstått vad jag ska ha dom till iallafall...[/citat]

 

KeyLight använder du för vanlig Chroma Key (och det är den extremt bra på). Animation Presets är till för att slippa skapa grundläggande avancerade textanimationer manuellt. Partiklar används från allt till att skapa små rökslingor till stora explosioner. Bl a. Och den nya avancerade keyframe editorn är bara till för att underläytta kontrollen av animationer. Jättebra. Jag tror att det finns mer under huven på sjuan som inte visades i Flashdemon.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja,det känns ganska uppenbart att det finns fler nyheter i 7'an än de som visades. Han hade ju 3 minuter på sig och det var en Macromedia-mässa typ så folk var väl mer intresserade av Flash och dylikt. Animation Presets är ju dock inget nytt i 7'an, de fanns i 6'an också, dock inte integrerade med Bridge, men de fanns allt där. Så just övriga saker han visade kändes inte så spännande, för de finns ju redan mer eller mindre (vet inte om Keylight finns i 6.5 eller inte, men någon motsvarighet som är bra finns ju definitivt).

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Rogge][citat=Munthe]Ingen som vet var man kan köpa en CoSa-tshirt förresten?[/citat]

Javisst: http://www.valdosta.edu/cosa/tshirt.html ;)

 

För en ovetande som jag - Vad är CoSa? :)

 

Edit:

Hittade nyss svaret. AE hette CoSa för länge sedan. Hittade svaret i sluttexten till "AE 6.0 - Classroom In A Book".[/citat]

 

Inte riktigt :) CoSa hette företaget som skrev After Effects 1.0 (1990). Ett riktigt visonärt och härligt flummigt företag som sedan sålde AE till Aldus (1993) och Aldus köptes sedan upp av Adobe.

 

http://www.cosa.com/logo/cosa.jpg

Länk till kommentar
Share on other sites

jo keylight är jag väldigt förtjust i, och jag ser fram emot möjligheterna i denna version... har just läst igenom AE studio techniques och där förklaras det bra precis allt om ae6.5... så jo, diverse effekter är ju bra att de finns med, även om integrationen med flash för mig känns väldigt onödig, men jag blir nog övertygad anhängare så småningom...

 

En del gånger så känns det som att man betalar mer för att grejorna ska göra mindre bara... GAH, ge mig en kamera utan digitala effekter, nightshot, digital zoom och allt det där andra som jag ändå aldrig vill använda...!!!

 

Vill inte ens tänka mig hur AE på mac såg ut innan 7-an, inte nog med alla flytande palletter... utan även alla andra fönster som syns därinunder... och detta var något de skröt om ett tag... men bevisligen så verkar det finnas några få som gillar kaoset ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...