Jump to content

The curse of the lost zombie!

Kenjin

Recommended Posts

snabbt tips... croppa bort de svarta delarna uppe och nere så slipper du lite onödig storlek i filmen...

väldigt mörk och jag hade lite svårt att urskilja vad som överhuvudtaget hände... och jobba lite mer med tempot i animationerna så ser det mycket bättre ut... eller så är det jag som helt enkelt ogillar vektorgrafik...

men tufft att du försökt återskapa filmtrailerhemsidorna från apple...

Den är anpassade för tv (vissar allt lite mer när man kör ut den på datorn), men jag ska fixa cropping så den blir bättre för webben..... Hmm lite skumt att du tycker att det är mörkt, dom skärmar som jag kollat på så ser det bra ut.... Har du rätt inställning på skärman kan man tänka?

Tempo i filmen tycker jag funkar väldigt bra, men sedan så kanske dina åsikter om vektografik spelar in i den bedömningen..... Men men.....

Varning! nu blir jag jävligt petig... ta det inte fel, jag är fövånad hur bra den är...

Anledningen till att jag ogillar vektorgrafik är väl den urskiljningslösa användningen av tweening-funktionen som de flesta gör. det blir så plastigt. Ta ögonen i er låtsas-trailer, ögonrörelserna där känns väldigt syntetiska, den ska väl förmedla stressen som han känner? istället blir det lite som att han drogat tittar sig omkring, lite darrningar och ojämnheter hade nog varit på sin plats... han ska ju vara orolig, fasst även om han är bestämd för att klubba ner dom jävlarna så fungerar inte ögat så, de går snabbt mellan olika fokuseringspunkter... och första klippet, han stirrar stint in i kameran medan pupillerna vobblar i storlek och kameran sakta går in, det känns lite slarvigt och onaturligt.

in och ut-fadeningarna känns också fel, de går för långsamt för mig.

annars så rör sig kameran fint och det ända jag kan klaga på är blodet i slutet, det ser ut som utklippta plastbitar som flyttas över bilden, testa att göra så att blodet ligger stilla i bilden nästa gång...

men all vektorgrafik är inte av ondo, det medger jag. en väldigt förfinad sådan användes ju i Madadascar, som jag gillar starkt, och min absoluta favorit i vektor och flash-sammanhang är sambakza's produktioner, de är visserligen på koreanska och jag förstår inte ett ord men de är så härliga att titta på, allt sitter perfekt. titta själv här:

http://www.sambakza.net navigera er fram till "there she is" animationen... (hemsidan är delvis på engelska) och njut...

Alla har sina ideer och tankar på hur man ska gör o se saker och ting..... Tweening tycker jag personligen är en riktigt skön grej och visst kan man alltid göra det bättre men jag tycker det funkar.... Det är lite av stuket som jag ville uppnå...

Jag brukar alltid göra saker och ting så som jag vill se det, men det alltid lite kul och höra hur andra reagerar...Fadningarna fyller sin funktion även om du känner att den är lite långsam.