Jump to content

Fyra deinterlace exempel! AE, PP+MB.

sound_front

Recommended Posts

Tja! Ett exempel på olika deinterlace klipp. Gjort på ett material från en musikvideo åt Turnbuckle, som ligger på klippbordet för att bli klart!

1:a Klippet är orginalet rå dv från kameran.

2:a klippet är deinterlace'at me Premier Pro.

3:e Klippet är deinterlace'at me Macig Bullet i AE.

4:e Klippet är som föregående men färgkorigerat med Magic Bullet i Premier Pro.

Filmat me:

Sony Pd-170, ljussatt me 2 Redhead's 500-watt & 2 Mizare'er 400-watt.

Tack & hej!

http://rapidshare.de/files/6675903/Deinterlace_Prime_-_test_-_AV_Martin_Lang_2005.zip.html

Med tanke på att det är så lite horisontell rörelse i klippet tycker jag det är svårt att se så stor skillnad på deinterlace-metoderna. Faktum är att när jag tittar på det ser jag knappt några interlace tecken ens i råfilmen vilket är lite underligt.

[citat=DeCaf]Med tanke på att det är så lite horisontell rörelse i klippet tycker jag det är svårt att se så stor skillnad på deinterlace-metoderna. Faktum är att när jag tittar på det ser jag knappt några interlace tecken ens i råfilmen vilket är lite underligt.[/citat]

Så sant så! Men titta närmare på strängarna och drar ner fönster i storlek så ser du skilnaden! Men det är precis va de står! har inte gjort nått med orginalet alls! Men när jag la in de i Premier så syntes de som f*n! Men jag testade bara! se kan man ju ställa in MB på 1000000 olika sätt å få den att passa sitt material bätrre! men orkade inte!

[citat=Joe Hill]Förlåt, men jag hittar inte downloading alternativet. Skulle vara kul och se skillnaderna.[/citat]

Klyddig sida! Men du rullar ner trycker på free rullar ner igen, står de att

"Too many users downloading right now. Please try again later or get a"

får man vänta annars så om de funkar så är de ett räknever som räknar ner å sen så kan man ladda ner efter 30 sec...

Vet inget bättre ställe att lägga upp den just nu tyvär! =(

[citat=lilla_farbrorn]argh, jag försöker verkligen se någon skillnad men det gör jag fan inte. Vad exakt ska skillnaden vara?[/citat]

Hehe! Ja alltså jag har använt alla "funktioner" tidigare! men trodde man skulle se mer skilnad nu svart på vitt! Men alltså kollar du på strängarna noga så ser du skilnad, specielt om du drar ner storleken på fönster lite! Men ingen större skilnad! men nu är detta rent DV material från premier så skulle jag koprimera de så kanske de sys mer? ska testa! är lika nyfiken som "er" andra!

Lägger upp så fort jag kan! =)

[citat=lilla_farbrorn]okej, men vad är meningen med de-interlace då? Folk säger ju att det ger filmlook, är det alltså för att få bort dessa dv-ränder som syns då man spelar upp filmen på en dator? Annars verkar det ju meningslöst då det är svårt att se skillnaden..

Säg att jag har en film klar. Ska jag köra de-interlace?[/citat]

Hej lilla farborn! hehe Ja asså "film look" ger det inte (om du frågar mig) Det krävs mer för det! men precis, du får bort fälten som inte alltid syns... Dom syns inte på en TV om du spelar upp från en dv kamer eller liknande... beror lite på om du har bixtrat me bilden å så... Men ska du bränna ut den på dvd eller läga ut den på nätet så ja gör de! du kan ju testa å lägga tillnax filmen på dv band å kolla på tv,n men ska du visa den nån annan stans på projektor så ska du oxå göra de!