Jump to content

Recommended Posts

Posted

låter tillräckligt knasigt för att kunna fungera... återkom gjärna med resultat och recension...

fast är man som jag och vägrar att betala pengar för saker, och inte känner att kameran(nvgs11) gör sig bra på dyr(för min studentbudget) orginalutrustning, så kan man ju bygga något liknande:

http://img489.imageshack.us/img489/3054/figgriggrippof2ye.th.jpg

många funktioner skulle saknas med min lösning men det är ett steg på vägen och lätt att spika ihop... ;)

Posted

Det är inget konstigt med idén. Att sätta handtag på filmkameror längre ut från kamerakroppen för att göra dom stabilare när man opererar handhållet är inget nytt. Nytt är själva ringlösningen vars första syfte är att kunna hänga på micar och liknande. Jag kan inte tänka mig att själva ringen gör någonting för balansen alls.

Posted

hoppsan nu han du före min redigering... men då är min idé inte särskilt orginell heller alltså...

på manfrottos figg-rig hemsida så visar figge själv vad ringen är till för...

Posted

Sitter där en gyro i ringen som man monterar kameran på eller blir det bara bättre balans i och med att man håller längre ut?

Posted

[citat=Khaain]Sitter där en gyro i ringen som man monterar kameran på eller blir det bara bättre balans i och med att man håller längre ut?[/citat]

Gyro för 2000:-? Skojar du? ;)