Jump to content

vad heter folk egentligen? Ge mig ett namnförslag, snälla.

gorse

Recommended Posts

Gaahhh! Vad heter folk som är yngre än 20 år nuförtiden? Jag kan ju inte kalla en 13-15-årig karaktär för Gunnar eller Kjell. De namnen är ju för folk som är till och med äldre än jag. Jag har inte tänkt på att jag var så borta vad det gäller relationen mellan ålder och namn. Att Astrid är minst 80 år kanske inte gäller längre?

Jag behöver ett svenskt namn på en utvecklingshandikappad kille (eller tjej?) som är ca 13-16 år gammal. Vad är ett troligt namn?

Man ska inte tilltala folk under 20 år för då sparkar dom ner dig och tar din mobiltelefon. Aktarej säger ja bara!

Nuförtiden heter småungarna som pensionärer över 90 år.

Det är konstigt tycker jag.

Mina barn ska få heta ngt i stil med: Steadycam, Trechipp, Manfrotto, Avid eller nått annat vackert.

[citat=ljudfjollan]Man ska inte tilltala folk under 20 år för då sparkar dom ner dig och tar din mobiltelefon. Aktarej säger ja bara!

Nuförtiden heter småungarna som pensionärer över 90 år.

Det är konstigt tycker jag.

Mina barn ska få heta ngt i stil med: Steadycam, Trechipp, Manfrotto, Avid eller nått annat vackert.[/citat]

Jag tycker nog att du ska tänka efter nästa gång du ger ett svar!

Vissa kan tycka att detta är stötande.