Gå till innehåll

vad heter folk egentligen? Ge mig ett namnförslag, snälla.


gorse

Recommended Posts

Gaahhh! Vad heter folk som är yngre än 20 år nuförtiden? Jag kan ju inte kalla en 13-15-årig karaktär för Gunnar eller Kjell. De namnen är ju för folk som är till och med äldre än jag. Jag har inte tänkt på att jag var så borta vad det gäller relationen mellan ålder och namn. Att Astrid är minst 80 år kanske inte gäller längre?

 

Jag behöver ett svenskt namn på en utvecklingshandikappad kille (eller tjej?) som är ca 13-16 år gammal. Vad är ett troligt namn?

Länk till kommentar
Share on other sites

Man ska inte tilltala folk under 20 år för då sparkar dom ner dig och tar din mobiltelefon. Aktarej säger ja bara!

 

Nuförtiden heter småungarna som pensionärer över 90 år.

Det är konstigt tycker jag.

 

Mina barn ska få heta ngt i stil med: Steadycam, Trechipp, Manfrotto, Avid eller nått annat vackert.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=ljudfjollan]Man ska inte tilltala folk under 20 år för då sparkar dom ner dig och tar din mobiltelefon. Aktarej säger ja bara!

 

Nuförtiden heter småungarna som pensionärer över 90 år.

Det är konstigt tycker jag.

 

Mina barn ska få heta ngt i stil med: Steadycam, Trechipp, Manfrotto, Avid eller nått annat vackert.[/citat]

Jag tycker nog att du ska tänka efter nästa gång du ger ett svar!

Vissa kan tycka att detta är stötande.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=ljudfjollan]Man ska inte tilltala folk under 20 år för då sparkar dom ner dig och tar din mobiltelefon. Aktarej säger ja bara!

[/citat]

 

Men du kan ju inte påstå att vi skulle sparka ner dig bara för att du tilltalar oss.

Om då påstår det en gång till sparkar jag ner dig och tar din mobil. Gubbjävel

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...