Jump to content

Skateboard_klipp

Joe Hill

Recommended Posts

I somras filmade jag en skateboardkille i Oskarshamn, mest för att lära mig Premiere.

Detta är min första film i Premiere, så jag går under epitetet "amatör".

Kolla gärna in den och ge mig gärna lite feedback.

Längd: 2 min 52 sek

Format: Divx

Storlek: 32 mb

Jag rekommenderar att högerklicka spara mål som.

http://www.thefineartsshowcase.se/music/Seven_Stars.avi

Seven_Stars 004_0001.jpg

Seven_Stars 007_0001.jpg

Seven_Stars 007_0002.jpg

Hmm Hyffsat enformigt skatande: inga lines, samma skatare hela tiden och kanske fyra-fem olika spots.

Filmandet var det inga större fel på, ett vanligt problem vid skatefilmning är att man inte får med hela skataren utan klipper av lite ovanför knäna eller precis under huvudet, en vidvinkelkonverter skadar ju aldrig.

annars var det sjysst, det hade varit kul att sen en ny skatefilm lite längre fram i tiden, då både du och "dina" skatare har utvecklat lite större kunskaper.

En bra första skatefilm!

Ditt lager(?) var snyggt och jag tycker detsamma som du när du säger att det inte blev nån action. Ni(?) åker faktiskt väldigt sakta men du kan ju fuska lite och speeda upp klippet lite. Har du nästa gång också fler vinklar kan du skifta mellan dem ofta för att få upp tempot som är viktigt i en skatefilm.

Gärna en rörligt kamera också, kanske någon som åker med på en annan skateboard och filmar, men då måste åkarna få upp tempot också, så det blir häftigare att titta på.

...men om det var som du sa, syftet var att lära dig Premiere så lyckades du bra antar jag. Du kunde som sagt klippt lite oftare bara.