Gå till innehåll

broderad (?) musikvideo


tuco

Recommended Posts

[citat=jmalmsten]kan inte se... "servern inte tillgänglig" enligt windows mediaplayer

 

synd då det verkar vara en så uppskattad video...[/citat]

 

Hade samma problem, men det funkade när jag provade andra gången..

 

Riktigt snygg video... kul att se på... vanligtvis känns det som om det bara är låten man vill höra men nu vill man "se den" också :) Riktigt nice!

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=tuco]Offline klippt i Avid Xpress Pro.

Broderi effekten är gjord i After Effects av en vän. Sen trackades det i Combustion och online gjordes i Final Cut.[/citat]

 

Vad gör man när man klipper "offline"?

Vad menas med "trackades"?

Länk till kommentar
Share on other sites

Super kul att videon uppskattas :)

I och med att videon har sitt utseende så förstår jag att den jämförs med liknande videos.

Och man kan ju bli jämförd med sämre snubbar än Gondry, hehe.

När det gäller Sadako så var det bara en sista sekunden idé när vi skulle "fylla" de andra rummen men olika saker. Såklart ska man ju ha lite mexikansk wrestling.

Vi hade ju ett litet "rum" längst upp i huset och tänkte att där kunde ju nåt spöke bo.

Så blev det en litet flirt med ett asiatiska spöke.

Melvin: Sadako är tjejen i The Ring.

mjg: "offline" är typ när man skissklipper i lite sämre upplösning och sätter ihop matrialet.

Sen exporterar man ut en klipplista som refererar till original matrialet. Det läser man sedan in i nån bättre redigering eller nåt där man kan göra effekter/grading osv...

Med tracking så menar jag när vi tex filmade bandet så "låste" vi bilden till det rum de skulle stå i.

Så när vi går över till ett nytt rum så är deras rum liksom låst till sin position.

Hmmm... jag är nog inte så bra på förklara sånt här. Kanske någon kan förklara bättre(?)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...