Gå till innehåll

Videoklipp svensk och dansk flagga.


lilla_farbrorn

Recommended Posts

Hejsan. Jag håller på med ett projekt där jag skulle behöva filmklipp på en svensk och en dansk flagga. Gärna mot en bakgrund som gör det lätt att keya. Sen vet jag inte om Gif fungerar i aftereffects, men om det gör det, så går väl gif också bra antar jag. Det behöver inte vara skitsnyggt.

 

Vore schysst om nån kunde hjälpa mig med detta.

Länk till kommentar
Share on other sites

ehhh... jo det skulle väl fungera med gif, det är ju en massa stillbilder i följd, men den kan ju bara innehålla 256 samtidiga färgerinklusive en genomskinlig om man behöver det... Jag har svårt att förstå att någon använder animerade giffar nuförtiden... om inte för pixel-art...

Länk till kommentar
Share on other sites

för att jag hittar inget sånt. och det var inte så viktigt att jag drar ut och filmar, det ska vara en minidetalj liksom. Och jmalmsten, klart jag vet hur en gif funkar, och 256 färger skulle räcka lugnt med tanke på hur små flaggorna kommer att vara.

 

Tänkte bara att jag kunde posta här ifall nån sett nåt gratis stockmaterial jag eventuellt kunde använda. Jag är inte dum om ni nu fått för er det. Gif skulle funka utmärkt om jag skulle komma över nån sån.

Länk till kommentar
Share on other sites

mitt svar syfta mer till mjg's uttalande... det var honom jag tänkte undervisa.

och kontentan var att gif skulle kunna fungera i filmklipp men vara väldigt begränsat...

 

Det jag menade också var bara att gifanimationer försvinner mer och mer, m.a.o. svårare att hitta... och till en film så skulle jag nog tillverka egen animation...

 

förlåt om jag råkade trampa någon på tårna...

 

en snabb sökning på googles bildsök med kriteriet denmark flag gif gav mig på sidan fyra detta resultat: http://www.surplusandadventure.com/ishop/800/shopscr1502.html

 

Är det något som går att använda?

Länk till kommentar
Share on other sites

http://www.flags.net/ finns världens alla flaggor. Välj vilket land och vilken flagga sen kan du enkelt välja att spara den till hårddisken och använda den i redigerigen (gif). Vill du inte ha den som gif öppnar du ett bildredigerings pgm och sparar om den som jpg eller något annat.

 

Det finns ju sen effekter i Premiere och After Effect som fixar så den vajar i vinden. Hur enkelt som helst!

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=lilla_farbrorn]jmalmsten, den hittade jag nyligen också. men tack ändå. :)

 

Peter.. okej, har faktiskt ingen koll på hur man skulle kunna få den vågig.. kan du inte slänga ihop en liten tutorial / säga vilken effekt man använder så kan jag nog fixa det själv. Vore najs som fan isf.[/citat]

 

 

Nja...det finns iaf en effekt som heter Wawe Warp i Premiere Pro där det finns massor av parametrar du kan ställa in för att den skall funka för dig. Jag vet inte exakt hur du vill ha det så det ä lite svårt att guida dig. Lägg bara effekten på klippet och ändra parametrar (testa dig fram) i editfönstrets effektsflik. Sen är det väl bara att förminska klippet och placera det på rätt ställe eller hur du nu vill göra.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...