gressa Posted October 11, 2005 Share Posted October 11, 2005 Har problem! Har precis köpt en videokamera, Sony DCR-DVD203. Har filmat lite och vill redigera detta. Använder Sony Vegas 5. Allt går bra när jag lägger in mina scener, men jag får inget ljud....Hur gör jag? Filerna är i mpeg-2-format. Snälla, hjälp mig!!! Gressa 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stålis Posted October 24, 2005 Share Posted October 24, 2005 Är också nyfiken på detta. I alla fall så har jag haft liknande problem när jag renderat till mpeg2 i från vegas 6 och lagt in i DVD arcitect så finns bara videodelen med och ljudfilen är borta. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ash Posted October 24, 2005 Share Posted October 24, 2005 jag får ljud i vegas 5 med mpeg2 så jag vet ej 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pace Posted October 24, 2005 Share Posted October 24, 2005 Tråden omdöpt från "Sony Vegas 5". 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronnie Posted October 25, 2005 Share Posted October 25, 2005 När man renderar ut mpeg2 för dvd kan man få ut ljudet till en seperat fil. Kanske det som spökar? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stålis Posted October 27, 2005 Share Posted October 27, 2005 Har fått en förklaring på lösningen till mitt problem nu iaf! Vid val av filformat vid rendering välj "Custom" och där på fliken för Ljud ändra till en AC3 fil. Men var säker att du ger det samma namn som videofilen. t.ex. klipp.mpg - Video klipp.ac3 - Ljud Sen när man lägger in videofilen i DVD arcitect läggs ac3 filen in automatiskt med videofilen. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts