hankie Postad 5 oktober 2005 Postad 5 oktober 2005 Tja har testat min nya vx2000 och gjort lite timelapsear på bilar nattetid. jag tycker själv att det blev helt okej. Tips på hur man kan göra dom bättre? Länk: http://www.hannesnetzell.se filmen längst ner till höger Skriv gärna kritik och kommentarer alltid trevligt 0 Citera
barnholdt Postad 5 oktober 2005 Postad 5 oktober 2005 [citat=hankie]Tja har testat min nya vx2000 och gjort lite timelapsear på bilar nattetid. jag tycker själv att det blev helt okej. Tips på hur man kan göra dom bättre? Länk: http://www.hannesnetzell.se filmen längst ner till höger Skriv gärna kritik och kommentarer alltid trevligt[/citat] Jag blev jäkligt sugen att fästa min kamera på en bil och köra runt lite.. hehe Har du bara skruvat upp farten i redigeringen eller är det något annat timelapse program du kör med? 0 Citera
jmalmsten Postad 6 oktober 2005 Postad 6 oktober 2005 Det såg riktigt tufft ut. kommer hela tiden att tänka på motorcyklarna i Akira, när de lämnar efter sig den där röda linjen från bakljuset... 0 Citera
mjg Postad 6 oktober 2005 Postad 6 oktober 2005 Det ser förbannat bra ut! Vad ställde du in på? En frame i sekunden? Jag måste testa detta. Jag funderar dessutom på att koppla min lilla skitkamera via FW direkt till PowerBooken - har ett program som gör timelapse direkt till hårddisk. Ska rikta kameran genom köksfönstret och låsa den där - utanför pågår ett stort husbygge. Tänte prova med en frame kl. 14:00 varje dag :-D Förhoppningsvis kommer ett hus att växa upp på 10-20 sekunder :-D Det var visst nå'n som gjorde detta med Globen i Sthlm. Jag skulle vilja se den rullen. 0 Citera
Tomas T Postad 6 oktober 2005 Postad 6 oktober 2005 [citat=mjg]Det ser förbannat bra ut! Vad ställde du in på? En frame i sekunden? Jag måste testa detta. Jag funderar dessutom på att koppla min lilla skitkamera via FW direkt till PowerBooken - har ett program som gör timelapse direkt till hårddisk. Ska rikta kameran genom köksfönstret och låsa den där - utanför pågår ett stort husbygge. Tänte prova med en frame kl. 14:00 varje dag :-D Förhoppningsvis kommer ett hus att växa upp på 10-20 sekunder :-D Det var visst nå'n som gjorde detta med Globen i Sthlm. Jag skulle vilja se den rullen.[/citat] -------------------- Ja, kan du avvara kameran så länge som ett år för en så kort film så är väl det inte sämre än nåt annat. 0 Citera
mjg Postad 6 oktober 2005 Postad 6 oktober 2005 [citat=Tomas T] Ja, kan du avvara kameran så länge som ett år för en så kort film så är väl det inte sämre än nåt annat.[/citat] Det är en gammal tidig DV-kamera - kan nästan ingenting - som mest ligger och skräpar i en låda på jobbet (har andra kameror att jobba med). Den är väl värd kanske en tusing på begmarknaden. Man kan göra samma grej med en webkamera också - men då blir nog kvaliteten sämre...om man inte har Apple's iSight förståss. 0 Citera
hankie Postad 6 oktober 2005 Författare Postad 6 oktober 2005 Tack för svaren. roligt att det blev uppskattat. Såhär gjorde jag: Shutterspeeden på 1/3, Custom presets: color på högsta, sharpness på lägsta. Båda ndfilterna på. exposure så det blev lagom mörkt. Filmade kanske i 10 min per sekvens, drog in det i premiere pro och körde kanske 5000%-10 000% snabbare. frame blending va på. så va det klart. är också ute efter mer röda sträck. Svårt att få med. Ska gå ut och testa mer så fort jag får tid. Angående husbygget låter det riktigt coolt. 0 Citera
wääuu Postad 6 oktober 2005 Postad 6 oktober 2005 mm snyggt gillar även snowboardfilmen (edit: svartvita), snyggt gord med introt och sånt jag ska titta på fler va dina filmer! 0 Citera
hankie Postad 6 oktober 2005 Författare Postad 6 oktober 2005 okej tack. tycker den är lite cheesy :D Men klippte ihop nåt bara av överblivet matrial. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.