anders10 Postad 2 oktober 2005 Postad 2 oktober 2005 Hej! Tänkte införskaffa mig ett par vettiga hörlurar till min videokamera. Går det att lösa för en 3-600? Någon som har ett förslag på vad jaag skall satsa på? Vänligen Anders 0 Citera
pld Postad 3 oktober 2005 Postad 3 oktober 2005 Jag använder Koss Porta Pro hörlurar som är väldigt bra tycker jag inte så dyra heller köpte dem för 5-600 kr på siba http://www.cyberphoto.se/?info.php?article=PortaPro MVH Jesper 0 Citera
Luzer Postad 3 oktober 2005 Postad 3 oktober 2005 Jag föreslår ett par slutna lurar. Så du stänger ute allt annat ljud så mycket som möjligt. Sennheiser Hd200 är ganska populära och borde gå att få för 600 tycker jag. Annars är Hd202 billigare. Men det viktigaste är att du lyssnar själv, ta med dig några skivor och provlyssna. Det ska även vara skönt att ha dom på sig och inte skava nånstans. 0 Citera
ressigören Postad 3 oktober 2005 Postad 3 oktober 2005 Sennheiser HD280 är grymma! Ligger väl strax under tusen som billigast, men det är de värda. 0 Citera
Black Star Postad 6 oktober 2005 Postad 6 oktober 2005 Philips SBC HP250 är dom absolut bästa hörlurarna jag någonsin användt. Dom har mycket bra ljud och är inte alls dyra, lite väl lång sladd kanske. Jag har dock inte testat att filma med dom pga att det inte finns något hörlurar utag på min kamera. Men dom funkar perfekt när det gäller spel och film. :) 0 Citera
wääuu Postad 7 oktober 2005 Postad 7 oktober 2005 ja tätslutande är ju det bästa för allting tycker jag. man hade ju inte tackat nej till domdär BOSE lurarna :P 0 Citera
Christian van Caine Postad 8 oktober 2005 Postad 8 oktober 2005 Dom här är iof inte redigt i samma prisklass, men är du beredd att gå upp i pris en bit för att få ljud du verkligen kan lita på, så rekomenderar jag Beyerdynamic's DT 250 STARK! TROR dom ligger på runt 1500 nu...men när jag köpte mina så låg dom närmare 3000:-....*morra ilsket* I den prisklassen du nämnde finns det gott om hyggliga hemma-lurar, men inga verkligen bra. Anyway, har du däremot inte så höga krav på vad du hör, så är jag personligen väldigt förtjust i Koss! De flesta av deras modeller jag lyssnat på har mjukt & mäkrigt ljud man inte blir trött på, men har tyvärr ingen som helst ärlighet eftersom dom är till för HiFi. Skildnaden mellan HiFi & studio-modellerat ligger inte alls i kvalitet, utan valet om det ska låta bra till allt eller ge en ärlig ljudbild som riskerar låta fan när man lyssnar på dyliga mixar. Att lyssna på MP3 i riktiga studioprylar kan vara ren tortyr :-) 0 Citera
Christian van Caine Postad 8 oktober 2005 Postad 8 oktober 2005 Just ja, glömde nämna att DT 250 är tättslutande som fan & sitter som ett skruvstäd på huvet! Efter flera år av användning dagligen så har jag iof lyckats tänja ut dom något, men nya så släpper dom vare sig in eller ut ljud över huvud taget, GRYMT bra för att slippa läckage in i mickar! 0 Citera
Rogge Postad 8 oktober 2005 Postad 8 oktober 2005 [citat=Christian van Caine]...så rekomenderar jag Beyerdynamic's DT 250 STARK![/citat] Jag rekommenderar samma hörlurar, dom är helt underbara! :) 0 Citera
Luzer Postad 9 oktober 2005 Postad 9 oktober 2005 Jo Dt 250 är favoriter hos mig också, dock håller jag inte med om att dom sitter som "skruvstäd" på huvudet, dom är slutna men dämpar inte upp mer än så många andra slutna tycker jag. Har själv ett bar Dt 150 och dom däremot är mycket mer täta tycker jag, är dock större och klumpigare, och jag tycker inte man kan ha på sig dom flera timmar utan att det skaver nånstans, till skillnad från dt 250 som sitter alldeles lagom hårt, men det är ju på mitt huvud och man får ju prova själv. Båda lurarna är ju som sagt i prisklassen lite högre, men jag tycker verkligen man hör skillnad också. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.