Jump to content

Hörlurar

anders10
 Share

Recommended Posts

Jag föreslår ett par slutna lurar. Så du stänger ute allt annat ljud så mycket som möjligt. Sennheiser Hd200 är ganska populära och borde gå att få för 600 tycker jag. Annars är Hd202 billigare. Men det viktigaste är att du lyssnar själv, ta med dig några skivor och provlyssna. Det ska även vara skönt att ha dom på sig och inte skava nånstans.

Philips SBC HP250 är dom absolut bästa hörlurarna jag någonsin användt.

Dom har mycket bra ljud och är inte alls dyra, lite väl lång sladd kanske.

Jag har dock inte testat att filma med dom pga att det inte finns något hörlurar utag på min kamera. Men dom funkar perfekt när det gäller spel och film. :)

Dom här är iof inte redigt i samma prisklass, men är du beredd att gå upp i pris en bit för att få ljud du verkligen kan lita på, så rekomenderar jag Beyerdynamic's DT 250 STARK!

TROR dom ligger på runt 1500 nu...men när jag köpte mina så låg dom närmare 3000:-....*morra ilsket*

I den prisklassen du nämnde finns det gott om hyggliga hemma-lurar, men inga verkligen bra.

Anyway, har du däremot inte så höga krav på vad du hör, så är jag personligen väldigt förtjust i Koss!

De flesta av deras modeller jag lyssnat på har mjukt & mäkrigt ljud man inte blir trött på, men har tyvärr ingen som helst ärlighet eftersom dom är till för HiFi.

Skildnaden mellan HiFi & studio-modellerat ligger inte alls i kvalitet, utan valet om det ska låta bra till allt eller ge en ärlig ljudbild som riskerar låta fan när man lyssnar på dyliga mixar.

Att lyssna på MP3 i riktiga studioprylar kan vara ren tortyr :-)

Jo Dt 250 är favoriter hos mig också, dock håller jag inte med om att dom sitter som "skruvstäd" på huvudet, dom är slutna men dämpar inte upp mer än så många andra slutna tycker jag. Har själv ett bar Dt 150 och dom däremot är mycket mer täta tycker jag, är dock större och klumpigare, och jag tycker inte man kan ha på sig dom flera timmar utan att det skaver nånstans, till skillnad från dt 250 som sitter alldeles lagom hårt, men det är ju på mitt huvud och man får ju prova själv. Båda lurarna är ju som sagt i prisklassen lite högre, men jag tycker verkligen man hör skillnad också.