Pandan Posted October 1, 2005 Posted October 1, 2005 Satt en kväll i min lägenhet i London med en polare och i vår fylleyra sa vi att vi skulle göra en film. Så vi knåpa ihop en ide på en timme som man kunde göra hemma i lägenheten och nu har jag skrivit ut en första version av manuset. Det är fortfarande en tidig version och mycket, framför allt dialog, kommer att putsas på. Men kritik vore iaf trevligt, hur fungerar storyn, karaktärer, hur uppfattas The Man och så vidare. Ha re bra/ Pandy 0 Quote
Anhool Posted October 1, 2005 Posted October 1, 2005 Hinner inte skriva så mycket nu, ska titta på film men som vanligt så skriver du väldigt bra och jag har inga problem med att se historien framför ögonen på mig. Men, jag vet inte om det är för att jag är trött men jag tyckte att det blev väldigt rörigt med alla olika karaktärer, vem som kysst vem, varit otrogen och så vidare. Men det blir nog mycket lättare när man ser det på film. The Man tycker jag känns lite väl "tuff" när han sitter där och är helt nykter och cool. Fast det var väll lite meningen också kan jag tro. Lite för rörigt tycker jag att det är men som du säger, det ju första utkastet. Ser fram emot en ny version. 0 Quote
Pandan Posted October 2, 2005 Author Posted October 2, 2005 Var snabbt svarat, tack. Ska jobba mycket på karaktärerna till nästa version, skriva bättre dialog och se tilll att det är mera tydligt vem som är ihop med vem,och speciellt eftersom det vänstrats emellan de flesta ganska mycket. The Man ska vara väldigt..."distanserad" från de andra av uppenbara skäl och inte ha någon riktig fysik eller själ, men ska jobba även på honom. Min tanke var att han kanske inte ens finns på riktigt, därav försvinner han från de olika rummen och finns sedan tillbaka i vardagsrummet som om inget hänt. Men men, ska jobba på det som sagt. Tack för kritiken! Ha re bra/Pandy 0 Quote
Pandan Posted November 28, 2005 Author Posted November 28, 2005 Sådär, har lagt upp en ny version nu. Är version 3 med en del ändringar, framför allt kring karaktärer och en ny början. Manuset kommer att filmatiseras i London om 2 veckor där jag ska leka regissör. Regidebut, så det kommer att vara spännande. Vore kul ifall någon mer kunde lägga upp lite kommentarer, minifilar på småsaker fortfarande. Ha re bra/PandyTruth or Dare newer.zip 0 Quote
Adam88 Posted November 28, 2005 Posted November 28, 2005 Hej Pandan! Har bara slängt ett hastigt öga på ditt manus då jag just nu inte har tid med mera... Den egentliga anledningen till att jag började läsa vara att Anhool skrev att "som vanligt så skriver du väldigt bra". Vilket jag inte alltid har hållit med om. Men jag tänkte; okej, jag ger grabben en chans då. och så upptäckte jag att du faktiskt skrivit något jag tycker är bra. (det jag läst av det.) Karaktärerna är störtsköna, speciellt Douglas och jag gillar själva temat och hur du presenterar karaktärerna när vi glider runt med kameran inne i lägenheten. Att låta karktärerna spela mot publiken genom kameralinsen är ofta riskfyllt, men du lyckas faktiskt med det riktigt bra. Sen beror det ju på hur skådespelaren gör sig. Jag har egentligen ingen direkt kritik att ge. Bara ett tips; tänk igenom allt ordentligt och sjabbal för fan inte bort det! Ha det bra och lycka till! Adam 0 Quote
Pandan Posted November 30, 2005 Author Posted November 30, 2005 Kul att du gillade den! Fast du läste bara första scenen eller...? Den kom till först i den tredje versionen men måste säga att ja gillar den skarpt. Har gjort lite övningar här hemma hur ja ska röra kameran till den scenen. Kommer bli svårt, men kulkulkul! Något mer du vill ta upp? Ha re bra/Pandy 0 Quote
tomgrejs Posted December 11, 2005 Posted December 11, 2005 hade inget för mig nu på kvällskvisten och var på manus läsar humör... :) riktigt schysst att det är skriven på engelska. det skulle ta år och dar för mig att skriva. presentationen var bra. lite svårt att fatta allt när man läser, är lättare när man ser någons ansikte. överlag var det schyssta dialoger och bra karaktärer. handlingen var bra. men det kändes lite som att den int ekom igåen riktigt. som att man ville ha reda på mer saker, men inte riktigt seg ehller. för man ville ju veta hur det skulle gå. jag tror att det kan bli en riktigt bra film. om ni filmar med många roliga vinklar och inte drar ut allt för mycket på alla scener så blir det en riktgit bra film. 0 Quote
Pandan Posted December 14, 2005 Author Posted December 14, 2005 Tja Tomas! Det mesta är filmat nu och jag håller med om att första scenen är lite otydlig. Är dock väldigt nöjd med hur just den blev. Hur det går i redigering vet jag inte, men ska bli intressant. Alla scener som är utanför vardagsrummet, dvs med The Man och en annan karaktär är jag hittills nöjd med. Dock så kommer det bli väldigt svårt med vardagsrumsscenerna, där blir det massa redigering. De separata scenerna har främst filmats i en tagning, med bara ett kort klipp i början och slutet. Har lekt mycket med kameravinklar i just vardagsrumsscenerna, bland annat med en annan vinkel varje gång flaskan snurras. men men, vi får se! Förstod inte riiiiktigt vad du menade med att det inte kom igång men samtidigt inte blev segt. Menar att det var lite ointressant i allmänhet eller? Ha re bra! /Pandy 0 Quote
Stavrogin Posted December 15, 2005 Posted December 15, 2005 schysst att du kommit igång iaf, om du lyckas dunka in det på datorn innan du kommer hit kan du väl bränna över det på en dvd så man får kika lite, eller varför inte lägga upp den på nätet och låta alla se förresten... Stay Black bitch 0 Quote
Recommended Posts