Jump to content

Skillnad Premiere Pro 1.5&Premiere 7

Tomas T

Recommended Posts

[citat=Anhool]Rätta mig om jag har fel men Pro 1.0 och 7.0 är inte samma sak.[/citat]

Då rättar jag dig då! :)

När Premiere Pro kom så var det lite strul med vilket nummer den skulle ha. Naturligt vore ju 7.0 men efterssom programmet skiljer sig markant från sina föregångare samt att det nu heter Premiere Pro och inte bara Premiere fick dom att välja 1.0. Adobe missade dock att informera alla inblandade om sitt beslut vilket skapat förvirring från dag 1 ang PPro 7.0 och PPro 1.0. Den splash-screen som visas när man startar PPro 1.0 säger faktiskt 7.0 vilket bidrar till förvirringen. 1.0 är dock det korrekta versionsnumret.

On topic:

Förutom det som Ior länkade till så kan jag tillägga att PPro 1.0 är mycket mer crashbenäget och förstör många fler project än PPro 1.5. Bara det gör PPro 1.5 mycket bättre! :)

Tack för engagemanget.Fick ett e-posterbjudande(reklam) från en Us-sajt om 70$ för premiere 7,men med så lågt pris så måste det uppenbarligen skilja sig väsentligt från PP1.5 och snarare hamna i samma division som Pinnacle,MovieMaker.Såg vid sökning att Premiere 7 kostade 8000:- förra året.

Det är alltid nåt lurt med sajter som påstår sig kunna kränga 2-6 ggr billigare.

Hursomhelst är Pr7 utgången då den inte finns i Adobes sortiment längre.

[citat=Tomas T]Hursomhelst är Pr7 utgången då den inte finns i Adobes sortiment längre.[/citat]

Adobe har bara PPro 1.5 till salu idag, som du märkt, och den rekommenderar jag starkt över PPro 1.0. PPro 1.0 är verkligen version 1.0 med alla småbuggar och krashbenägenhet som "följer" med alla version 1.0 av ett program. En av anledningarna till att Adobe plockade bort den från hyllan när PPro 1.5 kom. Satsar du på PPro 1.5 så får du ett mycket stabilare program som du kommer ha mer nytta och glädje av.

Snart kommer PPro 2.0 och då kommer priserna på PPro 1.5 att sjunka på en gång och finns säkert att köpa samtidigt en tid. Vill du fortfarande ha PPro 1.0 så finns det massor på eBay, samtidigt som det finns massor som försöker sälja trialversioner som bara fungerar i 30 dagar. Kan vara lite farligt mao... :)

Erbjudanden i e-posten är alltid priatkopierade program, därav priset.

[citat=Ior][citat=Rogge]Erbjudanden i e-posten är alltid priatkopierade program, därav priset.[/citat]

Vad har du som backar upp det påståendet? :l[/citat]

Att sälja licensierade fullversioner för dom priserna som uppges i alla dessa mail är för bra för att vara sanna. Är priserna för bra för att vara sanna så är dom som regel alltid det också, oavsett om det gäller mjukvara, kameror, bilar, telefoner, mm, mm. När det gäller kameror, bilar, telefoner, mm så är det stulna varor som någon försöker sälja.

Tittar man tex på eBay så deklarerar många (dock inte alla) med dessa bra priser på programvara att programmen kommer utan manual samt på CD+R-skivor. Dom som inte deklarerar det kan man lätt skilja ut efterssom dom även säljer massor av andra program för fantastiskt bra priser, som är för bra för att vara sanna. Även dom som deklarerar att programmen kommer på CD+R-skivor säljer också massor av program för fantastiska priser.

Att läsa i internationella forum ger också en bra överblick på det hela.

Så ja, jag drar alla över en kam när det gäller detta och jag kommer att omvärdera min uppfattning när jag kan gå in i en affär och köpa samma program för liknande summor. :)

Mycket talar för i mitt fall att det inte är seriöst.Avsändaren av spammet kan länkas till Us webhotell.Sajten "disks-for-you.com" verkar prydlig till det yttre och erbjuder programvaror från de stora namnen som Microsoft,Adobe,Corel.

Samtidigt för att lugna ned ev skeptiker deklarerar man frankt att man levererar skivor utan ´tryckt manual och inte minst utan autenticitetsintyg.

Onskar man kontakt med "företaget" finns ingen e-mejladress,fax,postadress utan bara ett mejlformulär.I något fall anger man att programvaran är "fullversion" till skillnad mot om det inte hade varit det:demo,trial,update.

Betala med kontokort går det och alla hemliga kontokortsuppgifterna förvaras tryggt bakom deras "firewall" som de anger det.

Man undrar verkligen om de har tillverkarnas mandat att hålla på så här-sälja tex WinXP pro för 80$.De medger själva att uppdatering i efterhand ibland inte går.

Man tar sig för pannan!

Hur många går på det kanske till och med blir snuvade på pengarna.