Drogo Posted September 26, 2005 Share Posted September 26, 2005 Vet nån vart Plasticine går att få tag på? Det är en sorts lera, men jag vet inte vad det heter på svenska. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gorse Posted September 26, 2005 Share Posted September 26, 2005 Plastelina finns det en lera som heter på svenska. Jag är inte helt 100 på om det är det man menar när de pratar om plasticine men om det är för animering bör det gå bra att använda plastelina. Färg- och konstnärsbutiker har det men tyvärr inte där jag bor. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Diabubblo Posted September 27, 2005 Share Posted September 27, 2005 Plastelina är väll helt vanlig modellera.. ´Borde finnas på närmaste leksaksafär.. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jmalmsten Posted September 27, 2005 Share Posted September 27, 2005 När man ser och läser bakom kulisserna från aardman m.fl. så gör de en armatur som de klär med en lera... denna lera verkar ju vara bra mycket tåligare mot avfärgning och så än den modellera jag testat. Är det någon som har koll på vad som gör denna skillnad? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gorse Posted September 27, 2005 Share Posted September 27, 2005 Plastelina är inte vanlig modellera som i leksaksaffären. Plastelina är rätt hård tills man knådat den mjuk, och jag tycker den känns "Plastigare" än leksaksaffärens lera, dvs färgar inte av sig lika mycket. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wallin Posted October 25, 2005 Share Posted October 25, 2005 Plastelina är för övrigt det polska ordet för lera.. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts