Gå till innehåll

Behöver hjälp i premiere pro.


Rydén

Recommended Posts

Hej!

 

Jag har gått och funderat på en sak, men inte kommit fram till något vettigt.

 

Hur gör man så att ett slowmotionklipp går från orginal hastighet och blir mer och mer slowmotion? Altså så att det blir en jämn övergång istället för att det bara blir tvärt.

 

Har det något med keyframes att göra?

Länk till kommentar
Share on other sites

Tyvärr så är Iors förslag det enda som finns om man vill ha en fin övergång, dock tycker jag att den är ganska jobbig. Istället finns det ganska avancerad möjligheter i after effects, "time remapping" lite komplicerat i början men kan ge riktigt fina resultat...

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag röstar på Iors förslag...dela upp klipp o sen anpassa hastigheten för var och en av dessa. Detta har jag gjort varje gång och det har fungerat hur bra som helst. Du har en stor frihet att anpassa varje klipp efter dina behov och det bästa med detta är att du kan lägga på olika filter/effekter på varje enskilt klipp.

Länk till kommentar
Share on other sites

hmm... premiere måste va ganska dåligt om man inte kan göra en sådan enkel sak. har bara provat det lite grann men tyckte att allt var så onödigt omständigt så jag håller mej till vegas, där man kan keyframea istort sett allt btw

Länk till kommentar
Share on other sites

Funktionen finns inte i Premiere Pro 1.0 utan bara i 1.5. Den senare kan göra steglösa hastighetsförändringar lika dåligt som alla andra program (typ Vegas). Möjligtvis kan man få ett acceptabelt resultat om man använder Twixtor men det beror helt på hur bilden ser ut.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Munthe]Funktionen finns inte i Premiere Pro 1.0 utan bara i 1.5. Den senare kan göra steglösa hastighetsförändringar lika dåligt som alla andra program (typ Vegas).[/citat]

Nej, du kan inte ändra hastigheten steglöst i PPro 1.5. Då måste du i sådant fall dela upp klippet i flera mindre delar och ändra hastigheten manuellt på dom. Likadant får man göra i PPro 1.0. Ingen skillnad mellan PPro 1.0 och 1.5 alltså.

 

Vi får hoppas att PPro 2.0 har möjligheten att ändra hastigheten steglöst. Om inte får man tex använda Time Remapping i AE. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...