swempa Posted September 18, 2005 Posted September 18, 2005 Tjena! Jag vet inte vad jag lägga detta inlägget, men jag lägger det här. Jag håller på med en hemsida som snart ska upp på webben, men jag skulle vilja ha en bild, där det kommer störningar och flimmer! Vilket program ska jag använda mig av? Tacksam för tutorials, så jag vet hur man ska göra! 0 Quote
Djungelsmurfen Posted September 18, 2005 Posted September 18, 2005 ta ett kort filmklipp med flimmer och störningar och gör om de till flashformat (swf) med loop. se till så att storleken på flashfilen inte blir så stor för att de inte ska ta så lång tid att ladda sidan för folk som inte har så snabb internetuppkoppling!! exportera till flash format kan du göra bland annat från after effects om du har de men de går att göra med många andra program också!! annars kan du ju bara göra en liten gif-animtation med runt 10 flimmerbilder, där du ställer in längden på varje bild så att de ser bra ut!! (flimmerbilderna kan du ju ta ur ett filmklipp) ett program att göra gif-animationer med kan du nog hitta ganska enkelt om du söker på t.ex "gif animation software" lycka till ;) 0 Quote
Lasse_laser Posted September 18, 2005 Posted September 18, 2005 Flimret kan du spela in från tvn hemma om du har en kamera. Annars har effektsprogrammen ofta nån funktion i stil med noise, som då blir en massa flimmer. 0 Quote
Recommended Posts