Gå till innehåll

Vilket program?


swempa

Recommended Posts

Tjena!

 

Jag vet inte vad jag lägga detta inlägget, men jag lägger det här.

 

Jag håller på med en hemsida som snart ska upp på webben, men jag skulle vilja ha en bild, där det kommer störningar och flimmer!

Vilket program ska jag använda mig av? Tacksam för tutorials, så jag vet hur man ska göra!

Länk till kommentar
Share on other sites

ta ett kort filmklipp med flimmer och störningar och gör om de till flashformat (swf) med loop. se till så att storleken på flashfilen inte blir så stor för att de inte ska ta så lång tid att ladda sidan för folk som inte har så snabb internetuppkoppling!!

exportera till flash format kan du göra bland annat från after effects om du har de men de går att göra med många andra program också!!

 

annars kan du ju bara göra en liten gif-animtation med runt 10 flimmerbilder, där du ställer in längden på varje bild så att de ser bra ut!! (flimmerbilderna kan du ju ta ur ett filmklipp)

ett program att göra gif-animationer med kan du nog hitta ganska enkelt om du söker på t.ex "gif animation software"

 

lycka till ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...