krockis Posted September 16, 2005 Posted September 16, 2005 Någon här som har gått långt i ansökningprocessen till DI? Jag undrar lite vad deras uttagningsövningar går ut på och hur det hela går till rent praktiskt? ps. värt att notera, jag snackar om deras regilinje ds. 0 Quote
Jodokast Posted September 17, 2005 Posted September 17, 2005 trådar om det här. Sök runt lite så ska du hitta... 0 Quote
krockis Posted September 18, 2005 Author Posted September 18, 2005 har redan sökt runt, visst finns det folk som snackat kring DI men inte helt konkret om deras övnongar i ansökningsprocessen. Det mesta jag hittat här på forumet är undermedveten bitterhet kring DI...:) 0 Quote
giulietta masina Posted September 18, 2005 Posted September 18, 2005 [citat=krockis]har redan sökt runt, visst finns det folk som snackat kring DI men inte helt konkret om deras övnongar i ansökningsprocessen. Det mesta jag hittat här på forumet är undermedveten bitterhet kring DI...:)[/citat]Steg 1. Skriftlig ansökan med förelagda uppgifter. Bland annat ska du skicka in en film du har gjort. Steg 2. Intervju Steg 3. Praktiskt prov Steg 4. Består av två övningar, 8 sökande kallas. Den första övningen är en studioövning tillsammans med sökande till filmfotoutbildningen. Veckan därpå genomförs en teamövning tillsammans med sökande till samtliga sex filmutbildningar. Bedömningskriterier Antagningsgruppen har till uppgift att bedöma: - Grundläggande behörighet - Kunskaps- och erfarenhetsnivå: a) Arbetserfarenheter och kunskapsnivå inom det sökta utbildningsprogrammets område, b) inom området konst och samhälle i stort. - Konstnärlig förmåga och talang - Samarbetsförmåga och kompetens för kommunikation - Förmåga till reflektion och analys i tal och skrift. 0 Quote
jonkanon Posted September 18, 2005 Posted September 18, 2005 Vet också att de kan fråga om vem som inspirerar... Svara inte fel, då får man nedlåtande svar. Exempel Ansökande -"Neil Gaiman" Intervjuare (nedlåtande) -"Det gör mina barn också." Så förbered dig på att ha svar på allt som du blir nedtryckt för. Vilket kan vara allt. /jon 0 Quote
final_cut Posted September 21, 2005 Posted September 21, 2005 Om detta var en film skulle följande ske: Intervjuare: - Vem finner du vara din främsta inspirationskälla? Ansökande: - Neil Gaiman Intervjuare: - Det tycker mina barn också. Ansökande (efter en skarp DeNiro-blick): - Dra åt helvete din talanglösa nolla! Några dagar senare får man ett brev med posten från DI där det står att man kommit in. Ödmjukhet passar så bra på film, som "En officer och en gentleman" där instruktören låter aspiranterna veta att han gått hårt åt dem för deras egen skull, när verkligheten i själva verket är "Full Metal Jacket". Hoppas ni är tillräckligt öppensinnade för att inte fråga "vad fan snackar du om" eller "vad har det ena med det andra att göra". 0 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.