Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har sett att vissa program t ex movie maker delar upp en capturad film i klipp. Programmet "ser" när det är ett klipp. Finns det någon liknande funktion i Premiere? Det kan vara ganska händigt att ha tycker jag

Postad

Jag använder inte Premiere, men jag antar att när man läser in DV kan den splitta varje klipp mha tidskoden. Om det är analog video du har läst in kan du dela upp den med den gamla versionen av Scenalyzer (den nya använder bara DV tror jag). Programmet är gratis.

Postad

Det är många program som har den funktionen, bl a EWindows egna Movie maker, Pinnacle studio, vegas.... Just därför borde det finnas till Premiere också. Det gör klippningen mycket goare

• 1 månad senare...
  • 1 månad senare...
  • 3 veckor senare...
Postad
%2$s skrev:
Tror inte den finns... I nya "Premiere Pro" Kommer den funktionen att finnas med... (om jag inte minns fel)

Jag kan inte hitta något om det på deras hemsida. Är du säker på att "Premiere Pro" stödjer det?
Postad

Premiere Pro stödjer detektering. Jag har iofs inte testat funktionen än, men det finns "Scene detection"-ruta att klicka i i "Capture"-fönstret.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...