Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag har sett att vissa program t ex movie maker delar upp en capturad film i klipp. Programmet "ser" när det är ett klipp. Finns det någon liknande funktion i Premiere? Det kan vara ganska händigt att ha tycker jag

Posted

Jag använder inte Premiere, men jag antar att när man läser in DV kan den splitta varje klipp mha tidskoden. Om det är analog video du har läst in kan du dela upp den med den gamla versionen av Scenalyzer (den nya använder bara DV tror jag). Programmet är gratis.

Posted

Det är många program som har den funktionen, bl a EWindows egna Movie maker, Pinnacle studio, vegas.... Just därför borde det finnas till Premiere också. Det gör klippningen mycket goare

• 1 month later...
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
Posted
%2$s skrev:
Tror inte den finns... I nya "Premiere Pro" Kommer den funktionen att finnas med... (om jag inte minns fel)

Jag kan inte hitta något om det på deras hemsida. Är du säker på att "Premiere Pro" stödjer det?
Posted

Premiere Pro stödjer detektering. Jag har iofs inte testat funktionen än, men det finns "Scene detection"-ruta att klicka i i "Capture"-fönstret.